627 läst ·
2 svar
627 läst
2 svar
AEG:s modularhällar, erfaranheter/tips
Hejsan!
Ska snart bygga om hela köket och vi har bestämt oss för att ha AEG-produkter genomgående. Har dock en fundering gällande deras inbyggnadshällar; först hade jag tänkt köpa en häll med 2 st gas, samt en häll med 2 st induktion, tills jag såg vad induktionshällen kostade... Det lutar nu istället mot AluTech-hällen med 4 st gas (FM7300GAN). Är det en nackdel att bara ha gas? Riskerar man t ex att inte kunna ha tillräckligt låg temperatur, eller funkar det fint på moderna gas-hällar? Själv har jag bara använt äldre gasspisar.
Tacksam för tips,
Marcus
Ska snart bygga om hela köket och vi har bestämt oss för att ha AEG-produkter genomgående. Har dock en fundering gällande deras inbyggnadshällar; först hade jag tänkt köpa en häll med 2 st gas, samt en häll med 2 st induktion, tills jag såg vad induktionshällen kostade... Det lutar nu istället mot AluTech-hällen med 4 st gas (FM7300GAN). Är det en nackdel att bara ha gas? Riskerar man t ex att inte kunna ha tillräckligt låg temperatur, eller funkar det fint på moderna gas-hällar? Själv har jag bara använt äldre gasspisar.
Tacksam för tips,
Marcus
m@rcus skrev:Hejsan!
Ska snart bygga om hela köket och vi har bestämt oss för att ha AEG-produkter genomgående. Har dock en fundering gällande deras inbyggnadshällar; först hade jag tänkt köpa en häll med 2 st gas, samt en häll med 2 st induktion, tills jag såg vad induktionshällen kostade... Det lutar nu istället mot AluTech-hällen med 4 st gas (FM7300GAN). Är det en nackdel att bara ha gas? Riskerar man t ex att inte kunna ha tillräckligt låg temperatur, eller funkar det fint på moderna gas-hällar? Själv har jag bara använt äldre gasspisar.
Tacksam för tips,
Marcus
Vi har köpt AEG ´s FM7300 funkar klockrent,fattar inte att vi haft en elspis innan.....
Ett problem upptäcktes dock vid monteringen,gaskopplingen sitter i höger överkant av hällen,vilket betyder att om man har ett 60 djup på skåpet så kommer inte hällen plats,måste monteras i framkant bänkskiva...
Tack för infon och kul att du är nöjd med produkten!
Sorry för det sena svaret/frågan, men hur menar du med att hällen inte får plats i ett skåp som är 60 djupt? Enligt faktabladet från AEG är ju inbyggnadsdjupet 49 cm. Om gaskopplingen sticker ut bak, borde man väl kunna såga ut i skåpet?
Hur långt i framkant i bänkskivan var ni tvungna att lägga hällen?
Marcus
Sorry för det sena svaret/frågan, men hur menar du med att hällen inte får plats i ett skåp som är 60 djupt? Enligt faktabladet från AEG är ju inbyggnadsdjupet 49 cm. Om gaskopplingen sticker ut bak, borde man väl kunna såga ut i skåpet?
Hur långt i framkant i bänkskivan var ni tvungna att lägga hällen?
Marcus
Klicka här för att svara