R Rollans skrev:
Vad var det för artikelnummer, eller har du länk till aliexpressvarianten?
Också intresserad av beställinfo från alie. Min tänder dåligt trots att jag rensar hålet inför vare tändning och känner att det blir lite varmt när den försöker tända. Använder en näve pellets och tändvätska för att få tändning

R Rollans skrev:
Vad var det för artikelnummer, eller har du länk till aliexpressvarianten?
Hej, har tyvärr ingen info om den jag köpte,
Tog måtten och började leta efter en motsvarande.

L Leitol skrev:
Också intresserad av beställinfo från alie. Min tänder dåligt trots att jag rensar hålet inför vare tändning och känner att det blir lite varmt när den försöker tända. Använder en näve pellets och tändvätska för att få tändning
Gick in i service mode och ställde in tändningen till 85% istället för 75 idag och ändrade övertrycksläget på ventilationen till 35% offset. Mätaren för kolmonoxid rörde sig knappt och kaminen startade snabbt och utan massa rök. Tog mindre än 5minuter.

R Rollans skrev:
Gick in i service mode och ställde in tändningen till 85% istället för 75 idag och ändrade övertrycksläget på ventilationen till 35% offset. Mätaren för kolmonoxid rörde sig knappt och kaminen startade snabbt och utan massa rök. Tog mindre än 5minuter.
Har tändningen på 100% utan någon förbättring, får kolla övertrycket.

R Rollans skrev:
Jag eldade till stor del utan problem förra säsongen. Nu vill den inte starta utan larmar för hög co-halt efter en stund. Hur kommer man in i service läget?

Jag läste i manualen. Där står "När eldningssäsongen är slut ska pelletsbehållaren och skruvtransportören tömmas helt på pellets. Om detta inte utförs kan det uppstå materiella skador när kaminen tas i bruk igen."

Har ni andra gjort det?

B BJohan skrev:
Jag läste i manualen. Där står "När eldningssäsongen är slut ska pelletsbehållaren och skruvtransportören tömmas helt på pellets. Om detta inte utförs kan det uppstå materiella skador när kaminen tas i bruk igen."

Har ni andra gjort det?
Har jag aldrig gjort. Är inne på min 8:e säsong nu.

B BJohan skrev:

Har ni andra gjort det?
Nää,har inte gjort det. Kört några år nu. Fick dock plocka ner skruvarna en gång sedan ett borr som jag rensade tändkanalen ramlat ner och kört fast. Blev inga skador trots detta

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.