1 462 läst ·
12 svar
1k läst
12 svar
ADSL och telefoni på samma linje.
ADSL och telefoni på samma telefonnummer? Innan har mina föräldrar haft två nummer, ett till fasta telefonen och ett till sitt ADSL. Nu har de flyttat och det går inte för att det på något sätt är framdraget lite "trådar" till huset.
Jag har inte varit inne i ADSL träsket men min fråga är helt enkelt om det går att surfa och ringa samtidigt med ADSL och den fasta telefonin på samma telefonnummer? Kommer ihåg under min barndom att surfade någon på 56k modemet gick det inte att ringa. Kan det vara lika illa idag?
Jag har inte varit inne i ADSL träsket men min fråga är helt enkelt om det går att surfa och ringa samtidigt med ADSL och den fasta telefonin på samma telefonnummer? Kommer ihåg under min barndom att surfade någon på 56k modemet gick det inte att ringa. Kan det vara lika illa idag?
Redigerat:
Exakt. ADSL är konstruerat för att analog telefoni (POTS) och ADSL skall gå på samma linje. ADSL använder aldrig frekvensområdet som används för analog telefoni. Alltså ingen fördel att ha separata linjer heller.
Det låter som om telefonjacken kopplats parallelllt istället för i serie. Ett vanligt fel …f91jsw skrev:
Klicka här för att svara