4 454 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
Adax vsp 10 em/kem
Får inte fart på detta, lampan vid termostaten lyser, men ingen värme.
Använder bara nolla och fas, låter jorden vara i frammatningen, och den bruna tåten i elementet vara.
Är värmeelementet i elementet paj?????
Använder bara nolla och fas, låter jorden vara i frammatningen, och den bruna tåten i elementet vara.
Är värmeelementet i elementet paj?????
Vad skall den bruna tråden vara till? Jag tror inte att trasig värmeslinga är speciellt vanligt. Jag har installerat ett par element med fyra trådar. Två faser och jord har alla. (Eller fas nolla och jord). Den fjärde tråden kan vara antingen för nattsänkning eller för att styra ett element till från samma termostat. Om du kopplat fel och det egentligen är den bruna tråden som skall vara fas så är det en förklaring. Om du kopplat rätt tror jag mer på trasig termostat än trasig värmeslinga.
Erik
Erik
Produkter som diskuteras: "värmeslinga"
Termiska avfuktare
En termisk avfuktare använder en värmeslinga för att värma luften och sänka den relativa fuktnivån i luften. Varmare luft kan bära mer fukt än kall luft och det är först över 60% relativ fuktighet det börjar bli risk för
Läs mer
Tack för svaren!
Åkte tillbaka till inköpsstället dagen efter och bytte, kopplade sedan in med blå som nolla och svart som fas, och klick, det funka.
Den bruna är styrledning. Något var paj i elementet......
// Torpen//
Åkte tillbaka till inköpsstället dagen efter och bytte, kopplade sedan in med blå som nolla och svart som fas, och klick, det funka.
Den bruna är styrledning. Något var paj i elementet......
// Torpen//
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
