Hej!

Har bygglov för en veranda/balkong som är 1,75m ut från fasad. Nu ska den grundläggas ovanpå befintlig farstukvist från 40-talet och det upptäcks att den behöver vara 1,85m för att kunna bli rak i linje med gammal grund. Plintar ska gjutas när som helst och jag har sökt handläggaren för bygglovet men det kan ta tid att komma i kontakt.

Finns det någon som har erfarenhet av hur en 10cm skillnad hanteras i bygglovsprocessen? Försöker läsa mig till det på kommunen hemsida och på nätet, men det går ju inte. Det handlar om 5,5% skillnad på en veranda/balkong. Det är långt ifrån tomtgräns, väl inom detaljplan och väl inom max byggyta till och med.

Tacksam för råd och andras erfarenhet av hur det fungerar!
 
Gör som alla andra? Bygg och var tyst om det...
 
Nej, det är beslutat att mätning ska utföras av kommunen i samband med besiktning.
 
Aj då... Då är det nog inte mer att göra än att få tag på handläggaren
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.