Hej!

Har tänkt byta ut alla termostater i mitt hus då de gamla termostatvreden get upp. Jag har AGA-prylar från 70-talet, är samma typ av vred som på denna bild: http://www.rinkabyror.se/artikel/mma-adapter-nti/

Testade att köpa adapter och termostat på Jula till ett element, och det fungerade fint. Det var dessa produkter: http://www.jula.se/overgangsadapter-aga-430090
http://www.jula.se/termostat-430200

Nu har jag blivit sugen på digitala termostater, typ denna: http://www.conrad.se/ENERGISPARREGULATOR-K.htm?websale7=conrad-swe&pi=560307

Nu till min fråga, jag hittar ingen adapter till min AGA-ventil som möjliggör montage av termostat med M30 anslutning som ovanstående har. Finns sådana alternativ, eller är jag fast med den typen av manuella termostater som Jula säljer?

Tacksam för svar.
 
Har samma problem på 3 av mina radiatorer. Tror att byte av ventilen är nödvändigt för det finns inga adapters vad jag vet till AGA som passar eco living
 
Peter Lönnström skrev:
Har samma problem på 3 av mina radiatorer. Tror att byte av ventilen är nödvändigt för det finns inga adapters vad jag vet till AGA som passar eco living
Nu var det ett tag sedan, men jag hittade inte heller något så jag köpte "vanliga" termostater. Helt plötsligt gick det att ställa in en vettig temperatur.... :)
Beställde från http://www.berntssonsvvs.se/sv/product/4392/TERMOSTAT-MMA-MTW-28-DEGREES-VIT-4806344
Betydligt billigare än jula.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.