Ska ta byta vårt lås till ett yale doorman. Har gjort det förr på en annan dörr men här gick jag bet direkt. Får inte bort cylinderringen som gör att jag inte kommer vidare.
Det ska tydligen finnas en skruv på undersidan som jag ska ta bort. Det ser ut som att det finns spår för en skruv men hittar då ingen. Ser likadant ut på utsidan.
Det ska tydligen finnas en skruv på undersidan som jag ska ta bort. Det ser ut som att det finns spår för en skruv men hittar då ingen. Ser likadant ut på utsidan.
Insex på översta bilden, däremot är den väldigt sliten. Rätt nyckel av god kvalité, ingen kula, och du har nog bara ett försök...ny skruv sen...
Som sagt är det en liten insexnyckel som krävs om du inte har rätt insexnyckel så kontrollera även eventuella bits-satser om de har rätt insex-bits.
Det är även möjligt att tvinga av cylinderringen men det är enklare att använda en insexnyckel.
Det är även möjligt att tvinga av cylinderringen men det är enklare att använda en insexnyckel.
Du kanske har ett annat fabrikat som ska demonteras på annat vis. En bild underlättar.E Esson1603 skrev:
Du behöver endast lossa på insidan så höghållfasthetsskruvarna kan demonteras.
Om du inte har något stift och det är ASSA så borde dcylinderhylsan vara lös men det kan även vara felmonterad så skruvarna är från utsidan vilket jag ser ibland.
Det finns även låscylindrar med en kortare cylinderhylsa som tvingas av.
Klicka här för att svara