Har ett Assa 2002 lås där vredet har gett upp , går ej att låsa eller låsa upp , vilken låskista kan jag byta till och hur vet jag om det skall vara symetrisk eller osymetrisk ? vi har aldrig använt oss av hemma/borta säker läget genom att trycka ner den ligga piggen så det hade räckt med en låskista utan den funktionen med , huset är byggt 2009.

• Närbild på ett Assa 2002 dörrlås med synligt slitage och en skruv i centrum, fast i en dörrkarm.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
L Lindtraxx skrev:
Har ett Assa 2002 lås där vredet har gett upp , går ej att låsa eller låsa upp , vilken låskista kan jag byta till och hur vet jag om det skall vara symetrisk eller osymetrisk ? vi har aldrig använt oss av hemma/borta säker läget genom att trycka ner den ligga piggen så det hade räckt med en låskista utan den funktionen med , huset är byggt 2009.
Det bästa är att ersätta med en ny ASSA 2002 så passar allt, då låshuset är märkt med ett O så bör det vara OSYM.
Tekniska ritningar av ASSA 2002 låshus, en med symmetriska och en med osymmetriska måttangivelser.
Om du vill ersätta med ett annat låshus så bör du även ha en täckskylt på insidan som täcker över hålet för vredet, samt bör du köpa en ASSA vredcylinder 13.

• Gilla
Mikedigitize
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.