882 läst ·
2 svar
882 läst
2 svar
Ackumulatortank i sektioner?
Hejsan.
Jag skulle vilja ha in en ackumulatortank i krypgrunden.
Har massor av plats, 120m2 med 2m ståhöjd.
Problemet är att få in elendet. Luckan in är ca 50x90cm.
Skulle ogärna vilja ta upp ett hål för att skicka in tanken, väggen är 70cm tjock, av betong med STORA naturstenar.
Så, hur gör man? Finns det hopfällbara eller sektionsbyggda tankar? Kan man svetsa ihop något på plats till rimlig kostnad?
/ Fredrik
Jag skulle vilja ha in en ackumulatortank i krypgrunden.
Har massor av plats, 120m2 med 2m ståhöjd.
Problemet är att få in elendet. Luckan in är ca 50x90cm.
Skulle ogärna vilja ta upp ett hål för att skicka in tanken, väggen är 70cm tjock, av betong med STORA naturstenar.
Så, hur gör man? Finns det hopfällbara eller sektionsbyggda tankar? Kan man svetsa ihop något på plats till rimlig kostnad?
/ Fredrik
Trycksystem eller trycklöst? Hur stor volym behöver den ha? Någon hopfällbar tank finns inte vad jag känner till.
Det går att svetsa på plats genom att ta in hela gavlar samt sektionerade svepdelar genom luckan. För att uppskatta tidsåtgången och tanktyp behöver man veta volymen för att sedan kunna uppskatta kostnaden. Sen gäller det ju att hitta någon som vill ta på sig arbetet och lämna pris
Det går att svetsa på plats genom att ta in hela gavlar samt sektionerade svepdelar genom luckan. För att uppskatta tidsåtgången och tanktyp behöver man veta volymen för att sedan kunna uppskatta kostnaden. Sen gäller det ju att hitta någon som vill ta på sig arbetet och lämna pris
Klicka här för att svara