4 090 läst ·
7 svar
4k läst
7 svar
Ackumulator/Temperatur
Är ganska ny på detta med ved,tankarna är nu isolerade och jag eldar för fullt.
Har en fråga!
Det är 3 tankar på 750 liter.
Tank 1 med vv beredare temperatur ca 80 grader i toppen
Dom andra 2 ligger på 40 grader i toppen
samtliga har en temperatur på ca 30 grader i botten
Så min fråga är.
Laddas 2 o 3 samtidigt?
Har en fråga!
Det är 3 tankar på 750 liter.
Tank 1 med vv beredare temperatur ca 80 grader i toppen
Dom andra 2 ligger på 40 grader i toppen
samtliga har en temperatur på ca 30 grader i botten
Så min fråga är.
Laddas 2 o 3 samtidigt?
Det beror ju på hur de är inkopplade.
Nu är det väl jag som är okunnig, men varför vill man ha en sådan koppling? Möjligen bra under själva laddskedet för varmvattenförsörjningen, men hur går det med skiktningen sedan? Vart tas varmvattnet till elementen ut?
Jo, precis. Anledningen är att det är radiatorcirkulationen som ser till att flytta det varma vattnet till varmvattenberedningen. Har man ingen radiatorcirkulation, på grund av att det inte finns något värmebehov, får man heller inget varmvatten.
Klicka här för att svara