Tack för alla kreativa idéer men jag tycker om bilen och vill helst inte döda den lilla krabaten, men jag vill fanimig inte ha den där heller. Vet att den inte är giftig men jag vill för den sakens skull inte att den kryper upp i nacken. Funderar på att slänga in katten ett par dygn i bilen. Fy faan vilket as till spindel, nu åker jag aldrig i livet till Australien.

Vad löjliga ni är. Spindlar är helt ofarliga och håller dessutom rent från annan ohyra. Var du glad att du har den i din bil.

Jag tycker om spindlar, för min mormor sa alltid att de för tur med sig. Du kanske skulle vårda din spindel istället, för det kanske är han som ser till att du inte skadar dig i trafiken. :rolleyes:

Var glad att det inte var ett exemplar av den norska björnspindeln.

tumblr_kr5sghWsFK1qznpi1o1_500.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Crebel och 1 till
  • Laddar…
Här är en av mina inneboende :)

.facebook_1088042182.jpg
Skapa konto

I våras hade jag ett spindeldagis på ett uterumsfönster.
spindeldagis.jpg
Skapa konto

Olsin skrev:
I våras hade jag ett spindeldagis på ett uterumsfönster.
[bild]
Oj, coolt, hur kom sig det där?

Ett spindelägg som precis har kläckts.

andersmc skrev:
Ett spindelägg som precis har kläckts.

ETT ägg?

Måste ha varit ett stor ägg.
Men alla de där kan väl inte vara enäggstvillingar?

Spindeln är med all säkerhet giftig, frågan är om den kan bita hål i huden bara för att injicera giftet. :wow:

D09
Sambon blev biten av en husspindel eller vad dom kallas. hon hoppa till rejält ha ha

Ingen fara på taket i övrigt men lite svullet blev det

Finns ingen svensk spindel som är giftig så det kan vara någon fara.

Kors-spindeln är väl den med starkast gift, det är värre att bli getingstucken än biten av den.

Och kärrspindeln är väl den enda svenska spindel som anses kunna bita genom huden på människor.

S
Täck in bilen i en presenningen som du kört upp på med bilen. Köp 5 flaskor Radar och sätt in en kil i avtryckaren på flaskorna samtidigt som du kastar in dem i bilen. Stäng dörren till bilen och dra över presenningen, tejpa tätt med silvertejp. Låt skiten stå så en vecka...

Ett annat alternativ är att du värmer upp bilen till 50 grader med värmefläktar i ett tält, låt det stå så i en vecka...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.