Halloj allihopa.
Åkte till jobbet här om dagen och fick syn på något i ögonvrån. Tittade ner på golvet framför främre passagerarsätet och fick syn på den största äckligaste spindel jag sett. Är ganska säker på att det är en husspindel då jag sett dem ofta förut men detta var den största hittills. Den var nog 5-7 cm mellan benen, svart, 1 cm kropp ungefär. När jag stannade bilen för att lyfta ur den såg jag till min förskräckelse att den krupit in i ett håll under handskfacket och in mot torpedväggen.
Hur faaaan ska jag få ut den tror ni. Gumman vägrar sätta sig i bilen och jag är inte överförtjust heller precis. Kan ju sluta ganska illa om den bestämmer sig för att smyga på en bakifrån när jag kör längs E4:an.
Hoppas ni har några idéer till mig. Vill ju inte att sen saten bygger bo där bakom nu. Bilen står alltid i ett gemensamt varmgarage där det troligtvis är ganska behagligt för den. Synd att det inte var vinter, då hade bilen fått stå ute några veckor.

• Gilla
Yrrol
  • Laddar…
D09
Jag hade sänkt bilen i en sjö 😳

• Gilla
Fifth Avenue och 5 till
  • Laddar…
Spraya Radar i bilen och låt den marinera över natten. Sedan vädrar man ordentligt.

Spindeln ligger visserligen kvar i bilen någonstans men nu som lik, androm till varnagel.

Sälj bilen fort som f_n....skulle aldrig sätta mig i dem bilen med ett monster som kan dyka upp närsomhest.

Finns bara en sak att göra.

stock-photo-fire-burning-car-canada-toronto-gardiner-exp-year-949171.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
hahalj och 3 till
  • Laddar…
Äh va fan, visst är dom äckliga men inte så man kör av vägen.. ;) Har såna där rakabajsare i rensbrunnen för avloppet här hemma.. Inte trevligt i vintras när jag behövde rensa avloppet.

Y
Sprayade två stora burkar med gift i verkstaden, jäklar vad dålig jag blev efter att ha andats in det undertiden jag sprayade... Men krypen dog. :rolleyes:

Äh, var glad att du inte bor i Australien... ;)

earth-graphics-200_1080292a.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Sailorman
  • Laddar…
D09
Dalbotös skrev:
Äh, var glad att du inte bor i Australien... ;)

[bild]
Fyyyyyyf@@@@@n 😱😱😱

• Gilla
Henri
  • Laddar…
Jag brukar hälsa glatt på mina och fråga om de är mätta och glada, de städar ju upp bland all annan ohyra :)

Har för mig jag mätt upp en kroppshydda på runt 2 cm på den största.

I
Spindlar är rälia. En gång när vi var ute och körde fälde jag ner solskyddet och då satt det en där och glodde på mig, den var säkert inte mer än hälften av TS men jag tackar gud för att det var jag och inte gumman som körde.
Då är det roligare med grodor, Vi hade en i köket idag. Katten eskorterade den till dörren, tusan att man aldrig kan ha kameran framme vid tillfällena. Bör jag fundera på om jag har fukt i huset?:|

M
thomasx skrev:
Jag brukar hälsa glatt på mina och fråga om de är mätta och glada, de städar ju upp bland all annan ohyra :)

Har för mig jag mätt upp en kroppshydda på runt 2 cm på den största.
Jo, på vanliga småspindlar så går det an, men när de där stora gröna kommer in och bits går det lite för långt...

Om inte bilen är precis nyimporterad från ett varmare land så är spindeln åtminstone helt ofarlig.
I Australien blir man lite mer överraskad, även om de fortfarande är ofarliga.
http://youtu.be/pCO56iyBXtU?t=8s
De gånger jag varit där har man överraskats av en sån här Huntsman i bilen när man minst anar det.

imported_Benno skrev:
Om inte bilen är precis nyimporterad från ett varmare land så är spindeln åtminstone helt ofarlig.
I Australien blir man lite mer överraskad, även om de fortfarande är ofarliga.
[länk]
De gånger jag varit där har man överraskats av en sån här Huntsman i bilen när man minst anar det.
Det enda positiva är att jag hade tvärdött såfort jag såg den och inte hade behövt vänta på att köra av vägen.

• Gilla
Linderödsåsen och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.