ByggareSchyll skrev:
Tycker du Andersmc kan sluta svara i tråden eftersom du inte verkar kunna ge annat än omogna, spydiga och helt ointressanta svar. Du har nu flertal gånger talat om att spindlarna är helt ofarliga trots att ingen någonsin har antytt att de skulle vara någonting annat. De flesta har tillomed skrivit att de vet att de är ofarliga men tycker de är äckliga, vilket inte riktigt verkar gå in hos dig.
Jag är inte heller rädd för spindlar, hade jag varit det hade jag inte försökt rädda den lilla krabaten utan istället radarbombat bilen.
Det är skillnad på att vara rädd och att känna obehag.
Tror nog att vi anses vara lika mycket karlar i det flestas ögon trots obehaget för spindlar.
Men tack för dina insiktsfulla svar.
Hur tänker du nu? Det är väldigt mycket dubbla budskap i ditt inlägg.

Om du verkligen vill att jag ska sluta skriva i tråden, då är det sämsta du kan göra att skriva ett förolämpande inlägg och adressera det till mig personligen. Då har du i stället garanterat att jag kommer att skriva minst ett inlägg till.

Tycker du verkligen att mina svar är omogna? Jämfört med de andra svaren, som innefattar absurt överdriven användning av biocider, djurplågeri, miljöbrott, napalm och kärnvapen, så tycker jag att mina svar är mogna, balanserade och måttfulla.

Är mina svar ointressanta? Tydligen är de i alla fall så pass intressanta att du har läst dem, funderat över dem och känt anledning att svara på dem.

Har de flesta skrivit att de vet att spindlar är ofarlig, men äckliga? Jag hittar i alla fall bara två sådana, vara ett är skrivet efter alla mina inlägg.

Är de spydiga? Det är i så fall en missuppfattning. Jag ser inte ner på människor bara för att de är rädda för spindlar. Jag har flera personer i mitt liv, som är rädda för spindlar, men jag ändå högaktar. Min mamma, till exempel. Och min syster. Min exfrun är också rädd för spindlar. Ja, faktiskt har nog i princip alla mina sambos och flickvänner varit rädda för spindlar, men jag gillade dem ändå.

OT

Den senaste ordväxlingen mellan ByggareShyll och Andersmc visar på en rad missuppfattningar om vad ett diskussionsforum är och hur det skall användas.

Missppfattning 1:
Trådskaparen bestämmer vilken ty av svar som är "godkända".
TS ställer en enkel fråga. Den får bara besvaras med ett enkelt svar.
Ex: vilken färg har himlen. Svar: Blå.
Alla inser ju att det bara är ett av en oändlig massa möjliga svar.
Ofta bidrar kommentatorer med att belysa frågan från nya håll, som TS inte har reflekterat över.
Ex: På natten är himlen ofta helt svart.

Missuppfattning 2:
Trådskaparen ser varje bemötande av hans/hennes grundargument som en förolämpning,
och reagerar med affekt som om han/hon blivit personligen trampad på tårna.
Typ "hörrö du, jag har jobbat med det här i XX år, kom inte här och säg att jag inte vet vad jag pratar om".

Missuppfattning 3:
Trådskaparen tror att han/hon är "befälhavare" över "sin" tråd.
Har rätt att bestämma när frågan är slutbehandlad, och har rätt att beordra moderator att "låsa" tråden.
Det sker oftast när diskussionen tar en oväntad vändning som inte ligger i linje med trådskaparens tankar.

Summa summarun:
Detta är ett öppet diskussionsforum, med enkla, liberala regler och minimal styrning.
Det är det som gör diskussionerna så levande och mångskiftande, och, som jag tror, givande för de flesta.
För mig inte minst :)

• Gilla
Crebel och 7 till
  • Laddar…
Tja, det finns ju en del fler missuppfattningar

som t.ex. tron att folk är rädda för något bara för att de inte gillar det, och än värre att man själv tror sig veta bättre vad någon annan tycker och tänker än denne själv.

eller att något man redan skrivit en gång måste upprepas bara för att man inte fått tillräcklig bekräftelse första gången, trots att det man skrev var missuppfattat enligt ovan.

eller att kommentarer om filmcitat visar på ett gott intellekt för associationer snarare än omogenhet, och att det omogna kanske snarare ligger i det personliga påhoppet som följde.

eller att man måste trycka ner andra i skorna med olika retoriskt psykologiska grepp för att framhäva sin egen ståndpunkt, som t.ex. att antyda att man bara kan vara en vuxen karl om man är orädd för spindlar.

Kanske inte så konstigt om det uppfattas som spydigt, IMHO.

Tog själv en bild på en spindel med ett stort "ägg" som den bar omkringpå för några veckor sedan som jag tänkte lägga upp i tråden också, men batterierna i den telefon som bilden ligger i tog slut. Får återkomma med den :)
Läste någonstans att det är en riktig spindelsommar i år och att spindlarna dyker upp överallt så fort de får minsta chans. Och jag kan inte annat än att intyga att det syns en himla massa spindlar överallt. :)

Misstolkas? Hur tänker du då?

QUOTE=andersmc;1800684]
Spindlar är fullständigt harmlösa för människor. Vad är detta - vuxna karlar som piper för att de får en spindel på sig? Ta er samman![/QUOTE]

andersmc skrev:
Vad löjliga ni är. Spindlar är helt ofarliga och håller dessutom rent från annan ohyra. Var du glad att du har den i din bil.
andersmc skrev:
Annars kanske det finns en vuxen karl i närheten som kan förklara för dig att en 0,5 mm lång spindelbebis är fullständigt ofarlig för en människa.

Jag läser förövrigt alla som tar sig tid att svara så där behöver du inte känna dig speciell. Anledning till att jag svarar dig är för att de upprepade förolämpningarna om att man skulle vara mindre man för att man inte gillar spindlar började göra mig skapligt irriterad.

Och, jag tror mig definitivt inte vara någon form av överhuvud för tråden bara för att jag startade den. Man är fullt fri att komma med vilket svar man så än vill och jag är i min fulla rätt att i sin tur reagera på dem.
Upprepade totalt onödiga påhopp reagerar jag på oavsett vem det är riktat till.

ByggareSchyll skrev:
Och, jag tror mig definitivt inte vara någon form av överhuvud för tråden bara för att jag startade den. Man är fullt fri att komma med vilket svar man så än vill och jag är i min fulla rätt att i sin tur reagera på dem.
Upprepade totalt onödiga påhopp reagerar jag på oavsett vem det är riktat till.
Detta var riktat till knock on Wood och inte Andersmc.

D09
Låt oss sjunga

We Shall Overcome

😆😆😆😆

• Gilla
Crebel och 1 till
  • Laddar…
D09 skrev:
Låt oss sjunga

We Shall Overcome


:D

Fast nu var du helt off topic.

Den här tråden handlar endast och allena om
1) Hur man blir av med en spindel
2) Om spindlar är "äckliga"
3) Om samma spindlar är giftiga
4) Om det är omanligt att vara rädd spindlar eller
5) Om det är omanligt att tycka spindlar är "äckliga"

Just nu i halvtid står det och väger 51 - 50

Så håll dig till ämnet :)

• Gilla
D09
  • Laddar…
D09 skrev:
Låt oss sjunga

We Shall Overcome


Både TS och den livsfarliga spindeln klarade sig välbehållna, så det är redan försent.

KnockOnWood skrev:
:D

Fast nu var du helt off topic.

Den här tråden handlar endast och allena om
1) Hur man blir av med en spindel
2) Om spindlar är "äckliga"
3) Om samma spindlar är giftiga
4) Om det är omanligt att vara rädd spindlar eller
5) Om det är omanligt att tycka spindlar är "äckliga"

Just nu i halvtid står det och väger 51 - 50

Så håll dig till ämnet :)
En del av er har snurrat in på det området allena ja, för oss andra som redan har allt det där ovan klart för oss är det mer intressant med spindelägg, filmcitat och varför spindlar startar dagis på fönsterrutor. VIlket påminner mig om att jag skulle lägga upp den där bilden på spindeln med ägget jag fotade för ett par veckor sedan, ska ta och leta reda på den. Övriga, som saknar stak.... självförtroende nog att låta andra tycka spindlar vara äckliga i fred, kan ju fortsätta tårtkastningen så länge.....

Här kommer hon, Spidermom, i full kareta tvärs över garagegolvet.

Spidermom.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lite taskig kontrast i den där bilden ser jag nu, borde ha photoshoppat den lite först kanske.

Redigerat:
Man måste ju ändå säga att detta är imponerande. Kan inte vara en barnlek att släpa runt på det stora ägget.

D09
thomasx skrev:
Här kommer hon, Spidermom, i full kareta tvärs över garagegolvet.

[bild]
😱😱😱😱

ByggareSchyll skrev:
Man måste ju ändå säga att detta är imponerande. Kan inte vara en barnlek att släpa runt på det stora ägget.
Nej, hon var föga graciös där hon släpade sig fram, gissar att hon hade duktig träningsvärk dagen efter för jag hittade henne mitt på ett stort öppet betonggolv, hon lär ha haft en bit att släpa sig och de sina :)

D09
thomasx skrev:
Nej, hon var föga graciös där hon släpade sig fram, gissar att hon hade duktig träningsvärk dagen efter för jag hittade henne mitt på ett stort öppet betonggolv, hon lär ha haft en bit att släpa sig och de sina :)
Ungarna är säkert jättetacksamma och tänker på henne när dom käkar upp sin morsa ;)

M
Charlotte's Web :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.