922 läst ·
5 svar
922 läst
5 svar
Ack-tank våningen ovanför?
Som jag förstår så måste pannan ha kylslinga om man har slutet, men inte vid öppet kärl och min panna är en begagnad Albin från -96.
Pannan ska värma ~55m2 garage med golvvärme och ett litet hönshus med 1st element (visserligen med stor volym). Detta inryms i en gammal ladugårdsbyggnad.
Funderar på 2x500 liter ack.-tank alt. 1x1000 liter. Skulle gå bra att bygga in i ett litet rum ovanför pannrummet och exp.kärl ryms också här.
Höjden på exp.kärlet bestäms det av högsta punkt på element eller ovanför topp på ack.-tank??
/Henke
Pannan ska värma ~55m2 garage med golvvärme och ett litet hönshus med 1st element (visserligen med stor volym). Detta inryms i en gammal ladugårdsbyggnad.
Funderar på 2x500 liter ack.-tank alt. 1x1000 liter. Skulle gå bra att bygga in i ett litet rum ovanför pannrummet och exp.kärl ryms också här.
Höjden på exp.kärlet bestäms det av högsta punkt på element eller ovanför topp på ack.-tank??
/Henke
Klicka här för att svara