Hej o hå....

Snart är det dax för slutbesiktning av vårt badrum. Vad anser ni om bigoad lösning på skvallerrör av vår hantverkare? Vi tycker det är skitfult, skall man acceptera det?

Dessutom kollade inte hantverkarna taket innan de gipsade och det visade sifg att taket blev väldigt sntett i vint. Vi anser att de borde kollat det innan gipsning så hade en del av problemen kunnat rätas ut. Nu sitter det en ful list som ser väldigt svev ut. Inte ens kortet visar hur fult det är i verkligheten. Det diffar ca 2cm per 2m, och mitt på väggen är listen ca 1 am, i hörnet 2,5......inte snyggt!

Vad säger ni? tips på lösning, eller är det prisavdrag som gäller?

Det är utöver detta ne massa missar i målningen, taket är ojämt och det är inte finsnickrat på det sätt man skulle önska. Hantverkarna har använt mycket vitt spakel om jag säger så...............skall man acceptera det?

• Kvallerinstallationer.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • list diff mer än 2cm över 2m.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det det blåa röret som är skavller rör?
Är det andra en ventil?
Har Dom gipsat på ett befintligt tak?
Vad kom ni överens om vid start?
Samma killar som snickrat som målat och kaklat?

Mvh Putte

Hej hopp!

Se anna tråd om skavlerrör.

De har byggt hela rummet från noll (inga väggar i princip).
Vi har ett väldigt omfattande kontrakt där det skall byggas fackmannamässigt och enligt branchregler hit o dit och vad som skall göras.

Vi har dock inte skrivit i kontraktet att de skall säkerställa alla lutningar så att det blir snyggt, eller likande. Det ansåg vi vara självfallet. mewn det kanske bör ingå i ett kontrakt för att hantverkaren skall göra det? det är ju ok med lite diff, men detta diffar ca 2cm per meter....mycket alltså. De har således inte kontroll mätt under byggnationen.

Vi vet inte om samma kille kaklat som målat, troligtvis ej. Vi har totalentreprenad hos en entreprenör som tillgodoser alla yrkeskategorier (elektriker, röris, plattis mm mm )

Han skulle skitit i listen och kaklat thight och fogat.

Mvh Putte

T
Allvarligt talat så ser jag inte var det är snett på bilden?

Bilden är inte den bästa, men vi har bestämt oss för att strunta i felet. Däremot såg det ännu värre ut när listen inte var där. Den list som sitter nu är ju formskuren på vår begäran för att ha samma längt till näsmaste kakelfog. utan listen var det väldigt uppenbart att det var snett då det var en 5cm stor kakelplatta på ena sidan och en 3cm nån meter bort. Svårt att föreställa sig kanske, men det var mycket skevt. listlösningen gjorde det bättre, men inte bra.

tank77 skrev:
Allvarligt talat så ser jag inte var det är snett på bilden?
Vet du något om perspektiv? Dvs bilden som tagits skulle eg varti så att listen längst in i hörnet var minst, längst bort. Om du tittar på bilden lite mer noga kan du se att listen är betydligt tjockare (2cm) vidhörnet än nån meter längre ut. Det var svårt att ta kort på.....

T
Jaha, ok då är jag med. Dom skulle ha satt en hel platta upptill så hade det inte märkts lika mycket.

Och framför allt så skulle de haft en betydligt större bit platta upp mot snedtaket än de har satt. När fogen hamnar så nära så syns det väldigt tydligt att det är snett. Förutom att det ser lite illa ut med så små passbitar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.