Byggahus.se

Acceptabel måttnoggrannhet stenskiva

1. C
    Medlem · Nivå 16
    Fast om skivan är för liten i någon dimension, som det delvis verkar handla om här, är det ju knappast lätt att fixa.
    Själva justeringen kanske är enkel, men sen är det ju ev. demontering, packning och transport fram och tillbaka. Något som är lättare sagt än gjort om den är en stor skiva som skall upp i någon lägenhet på X trappor.

Nä, det känns som en j-ligt onödig grej att slarva med. Jag skulle inte bli glad.

2. L
    Medlem Nivå 6
    Håller jag med om, men om firman har klantat sig så är det deras ansvar att lösa det, jag hade stått på mig!

• Laddar…
  3. S
    Medlem Nivå 1
    Köket sitter i vinkel men med 2st 45grader. Där hällen sitter i skåpet som sitter i 45graders vinkel mot skåp till höger och vänster.
    Det är stenleverantören själv som varit på plats efter skåpen monterats och mätt/mallat.
    Vi var själv måna om den lösningen just för att undvika just de problem som uppstått.
    Vi har inte specat något exakt mått på överhäng men förutsatte att det skulle vara samma hela vägen. (lämnar jag in bilen för byte till vinterdäck, förutsätter jag att de byter alla 4 och inte bara 3 av dem trots att jag inte specat just 4 däck...)

Vad är rimligt att begära i ersättning för all den försening som detta orsakar?

4. L
    Medlem Nivå 6
    Jätte svårt att säga, men överhänget ska va detsamma, iaf så nära som möjligt, först måste dom få en chans att göra rätt för sig, nya skivor eller kapa bef så det blir rätt, om dom inte går med på det så ett bra avdrag på fakturan, dock kommer ni nog störa er för mycket på hur det ser ut..

Jag skulle kräva nya skivor eller om dom kan kapa till dom

5. I
    Medlem · Nivå 4
    Där ja köpte stenskiva så hade dom felmarginal på 5mm tydligen, som godkänd felmarginal. Hade dock aldrig sagt nåt om de innan för jag klagade, för de fattades 8mm in mot ena väggen.
    Hoppas de löser sig

6. S
    Medlem Nivå 1
    Japp, givetvis ska de få svara på hur de tänkt åtgärda det! Väntar på svar från dem när vi kan ha ett möte hemma för att titta och diskutera på plats. OBS vi har inte anlitat stenfirman ifråga utan det har köksleverantören gjort och det är köksleverantören vi för diskussion med.
    Kan själv inte se en lösning utan att byta minst 2 av de 3 skivorna.