OK, jag vet att det bästa är att välja ut virket själv hos leverantören men eftersom jag ville slippa transport beställde jag på nätet och valde hemkörning.
Nu börjar altanen bli färdig men den sista stolpen har väldigt mycket sprickor. Är jag petig eller brukar det funka att reklamera?
Sprickorna går ut mot sidorna och man kan med lätthet bända ut flisningen.
Dessutom upptäckte jag att en av de 5400 långa trallbrädorna är krokig, ligger den intill en rak bräda skiljer det 15 mm på mitten.
Nu börjar altanen bli färdig men den sista stolpen har väldigt mycket sprickor. Är jag petig eller brukar det funka att reklamera?
Sprickorna går ut mot sidorna och man kan med lätthet bända ut flisningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Dessutom upptäckte jag att en av de 5400 långa trallbrädorna är krokig, ligger den intill en rak bräda skiljer det 15 mm på mitten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Stolpen hade jag reklamerat - den är inte användbar för sitt syfte.
Trallbrädan är nog inget egentligt problem - den bör du kunna pressa i rätt läge i samband med att du lägger den.
Nu vet jag inte från vem du köpte, men lokala Beijers här har fått tillbaka en hel del virke som inte hållit måttet. Det har aldrig varit något problem med returerna.
Trallbrädan är nog inget egentligt problem - den bör du kunna pressa i rätt läge i samband med att du lägger den.
Nu vet jag inte från vem du köpte, men lokala Beijers här har fått tillbaka en hel del virke som inte hållit måttet. Det har aldrig varit något problem med returerna.
Klicka här för att svara