Det bör fungera utmärkt med en 12 VAC-del. Se bara till att ersättaren klarar samma eller något högre ström. Normalt sett gör det inget om den nya klarar mycket högre ström men ibland kan förbrukaren förlita sig på att nätdelen inte kan mata på för mycket. Det trixigaste brukar vara att hitta en nätdel med rätt kontakt men du kanske kan ta kontakten från den gamla och skarva på mot den nya?
Du är säker på att det är AC/AC så den matar ut 13 V AC, inte 13 V DC?