Fått problem med min ac/ac adapter 13 volt.
Sökt på ett antal ställen men, 13 volt verka vara en lite udda mod.
Någon här som kan tipsa mig??
Adaptern är till en schuntautomatik märke OUMAN men är säkert en maskotdel.
 
Det bör fungera utmärkt med en 12 VAC-del. Se bara till att ersättaren klarar samma eller något högre ström. Normalt sett gör det inget om den nya klarar mycket högre ström men ibland kan förbrukaren förlita sig på att nätdelen inte kan mata på för mycket. Det trixigaste brukar vara att hitta en nätdel med rätt kontakt men du kanske kan ta kontakten från den gamla och skarva på mot den nya?

Du är säker på att det är AC/AC så den matar ut 13 V AC, inte 13 V DC?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.