Hej!

Någon som har erfarenhet av "Absoluta kök"?
De verkar ha fina kök men blev lite fundersam ang priset,,står halva priset och sen står det rotavdrag = 50%. Hur menar dom? att man ändå betalar det högre som står på deras respektive kök.

mvh
ebvear
 
  • Gilla
POL
  • Laddar…
ROT är endast på ARBETE - Enligt deras blad:

"Vi monterar ditt kök till ett lågt fast pris med
utbildade köksmontörer. Rotavdrag = 50%"
 
Det står tex normalpris 77.000:- sen står det Absoluta pris 38.500 inkl vitvaror, bänkskiva, diskbänk, inbärning. Så jag antar att arbete tillkommer på de 38.500, om man inte vill montera själv
 
Precis - Det verkar ingå frakt och inbärning. Tillkommer montering så är det ROT som gäller, dvs 50% på arbetskostnaden. Angett pris på varor är det som gäller - Dvs, deras så kallade "absoluta pris".
 
Jag beställde mitt kök hos Absoluta Kök Mio i kungens kurva september 2014 och hade leverans mitten av oktober 2014! Idag februari 2015 är mitt kök fortfarande INTE klar! Självklart ville de ha förskottsbetalning och jag gick med på det för inte tror du att ett så stort företag som Mio skulle hålla på såhär.Trots flertal mail, samtal och direktkontakt med de ansvariga blir köket inte klart. Jag hoppas att Ni funderar en gång extra innan Ni bestämmer Er för ett kök från absoluta kök. Jag har nu valt att anmäla de till ARN och jag hoppas att denna inlägg räddar någon från deras sämsta köp i livet!

Ett kök är husets hjärta!

Läs mer detaljerat på min hemsida där jag har lagt upp bilder och ett brev som samtliga ansvariga har tagit del av!

www.absolutakök.se eller www.absolutakok.com
 
Och var hittar man DIN hemsida? På absolutakok.se ser det ut som företagets hemsida eller........
 
HasseTeknik skrev:
Och var hittar man DIN hemsida? På absolutakok.se ser det ut som företagets hemsida eller........
Använd ö istället för o om du kör .se eller samma som oginalet om du kör med .com
Tugge K har gjort en hemsida som liknar orginalet med webbadress som är identisk förutom ö i .se
Ganska listigt av Tugge K :D
 
Finurligt men BH översätter tydligen, så länkarna fungerar inte.:thumbdown: När jag stänger webläsaren och skriver absolutakök.se för hand, så funkar det:thumbup:
 
Jag har ett kök från Mio/Absoluta Kök. Köken är toppen, leveransen till mig kom på utsatt tid. Endast en lucka till diskmaskinen var fel, men det fixades snabbt och kom med nästa leverans. Jag använde mig av andra hantverkare än de som Mio/Absoluta Kök rekommenderade, men det var inga problem. Det finns full dokumentation för montage, och köken är extremt välbyggda från fabrik.

Jag valde mellan Absoluta kök (häcker), Noblessa, HTH och Kvik. Absoluta kök gav mig ett bättre och snyggare kök till lägre priser än samtliga andra leverantörer.

Efter att ha läst på Tugge Korku's länkar kan man bara tycka att han verkar väldigt sur och bitter. Förskottsbetalning gäller väl de flesta köksleverantörer idag, och är inte unikt på något sätt.

Ibland kan det säkert gå snett med leveranser och beställningar, men det finns garanterat bättre sätt att lösa detta på än att skapa hatiska webbsidor på.

Min rekommendation är väl att klämma och känna på luckor, se vilka olika finishar som erbjuds och hur lådor känns hos Absoluta Kök innan man fattar beslut baserat på åsikter på internet...
 
molsson72 skrev:
Jag har ett kök från Mio/Absoluta Kök. Köken är toppen, leveransen till mig kom på utsatt tid. Endast en lucka till diskmaskinen var fel, men det fixades snabbt och kom med nästa leverans. Jag använde mig av andra hantverkare än de som Mio/Absoluta Kök rekommenderade, men det var inga problem. Det finns full dokumentation för montage, och köken är extremt välbyggda från fabrik.

Jag valde mellan Absoluta kök (häcker), Noblessa, HTH och Kvik. Absoluta kök gav mig ett bättre och snyggare kök till lägre priser än samtliga andra leverantörer.

Efter att ha läst på Tugge Korku's länkar kan man bara tycka att han verkar väldigt sur och bitter. Förskottsbetalning gäller väl de flesta köksleverantörer idag, och är inte unikt på något sätt.

Ibland kan det säkert gå snett med leveranser och beställningar, men det finns garanterat bättre sätt att lösa detta på än att skapa hatiska webbsidor på.

Min rekommendation är väl att klämma och känna på luckor, se vilka olika finishar som erbjuds och hur lådor känns hos Absoluta Kök innan man fattar beslut baserat på åsikter på internet...
Jag kan meddela dig att än idag är inte köket klart. Så sur och bitter är jag inte överhuvudtaget! Sur och bitter är en person som klagar och gråter efter 1-2 veckors försening eller en som äter ute någon dag mer än vad man hade kalkylerat. Jag, min fru och 3 småbarn har fått lida i 2 månader utan någon kök alls hemma och nu totalt 4-5 månader har de hållit på och är fortfarande inte klara.

Mitt syfte med att skapa en webbsida, hatisk sida enligt dig, är att informera folk att tänka en gång extra innan de väljer ett Häcker kök från Absoluta Kök. Bilder och hela berättelsen finns där och samtliga ansvariga vet att detta stämmer till 100% jag har inte förvrängt händelsen på något som helst sätt. Jag gjorde allt i min makt att lösa detta utan att säga eller göra det jag har gjort men de struntade i att höra av sig helt och hållet. Nu när advokat är inblandat så börjar de ringa på nytt!

Jag kan även tillägga att det är flera som har och har haft problem med Absoluta Kök. Inom kort kommer även det fram här och på hemsidan.

Besök gärna hemsidan www.absolutakök.se (alltså med Ö) på nytt och se på bilderna där. Är detta ett kök som är professionellt gjort? Är detta ett kök som är monterat på ett FACKMANNAMÄSSIGT sätt???
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.