Rabbithole Rabbithole skrev:
Kravet är endast återvinning på frånluften. Och man kan sätta in en enkel FTX om man vill plus LLVP t.ex.

Men under 50m2 är det inga energikrav så man slipper bekymmer även om man alltid bör bygga vettigt.
Finns ju en poäng med FTX också om man är ute efter ett hus med modern komfort och utan kall tilluft vintertid om man inte bara ska beakta vilka krav som finns. Att sätta in en kamin som värmekälla ser jag inga problem med men tycker inte det bör vara den primära källan ens i ett litet hus. Då är nog LLVP ett bättre val.

L Liljeros skrev:
Finns ju en poäng med FTX också om man är ute efter ett hus med modern komfort och utan kall tilluft vintertid om man inte bara ska beakta vilka krav som finns. Att sätta in en kamin som värmekälla ser jag inga problem med men tycker inte det bör vara den primära källan ens i ett litet hus. Då är nog LLVP ett bättre val.
Absolut, speciellt när el redan finns så är LLVP givet.

Personligen gillar jag en enkel vedspis som backup

• Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
Rabbithole Rabbithole skrev:
Absolut, speciellt när el redan finns så är LLVP givet.
Jag uppfattade det i första inlägget som om TS övervägde att inte ha elanslutning utan förlita sig på sol och ved

F fribygg skrev:
Jag uppfattade det i första inlägget som om TS övervägde att inte ha elanslutning utan förlita sig på sol och ved
El fanns i tomtgräns, planerad uppvärmning var dock rocket stove vilket kanske inte är det mest praktiska…

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.