Hej Forumet!

Jag planerar att låta en entreprenör riva en gammal komplementbyggnad på min tomt. Vilket avtalsformat bör användas? ABS18 eller Hantverkarformuläret 17?
Rent tekniskt är det ju ingen småhusentreprenad om man går efter Konsumenttjänstlagens definition, vilket borde ge fördel HF17. Men det är ju heller ingen ombyggnad/renovering…
Hade jag varit en juridisk person hade ju AB04 varit klockrent, men nu är jag ju i allra högsta grad en fysisk dito :geek:
Någon som har någon bra vinkel på hur man ska tänka?

Tack på förhand!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.