Jag har sålt en fastighet och ska nu försöka få fram relevanta utgifter för gjorda tillbyggen och förbättringsarbeten utförda för ca 30 år sedan. Kvitton saknas. Är det någon som vet hur man får tag på en á prislista där man kan se vad en normalkalkylerad åtgärd kostar att få utförd idag? Exv vad kostar det att gjuta en platta på mark per kvm? Regla upp väggar med isolering? Lägga ett yttertak med råspont och betongpannor? Allt inkl material och arbetstid.

Jag förstår att en dylik prislista inte passar alla byggnadsmoment och att alla projekt är unika, men jag är inte ute efter något exakt utan vill bara ha koll på ett ungefärligt pris.

Vad ska du ha det till?

Jag behöver den till att räkna fram vad det skulle kosta att få gjort jobben idag och sedan räkna ner, deflatera, beloppen till prisläget för 30 år sedan

Om än något sent svar, så vill även jag rekommendera Sektionsdata för dess enkelhet. Man kommer igång snabbt och de flesta konstruktionslösningar finns inlagda som färdiga "recept". Har själv inte betalat för programmet så jag vet inte vad det går lös på.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.