Vi har IKEA kök med 93-95 cm arbetshöjd, jag satte ihop det på följande sätt.
Numerär ben 16cm + 4 cm regel i framkant + 70 cm stomme och bänkskiva.
Regeln spårade jag med cirkelsågen och monterade Numerär sockellist så att regeln täcktes.
Det som innebar mest pyssel var nog att få Diskmaskin(DM) i höjd med det övriga, benen hade inte tillräckligt med justermån så jag var tvungen att göra 5-cm tjocka "sulor" till DM-benen.
Tycker att helheten blev lyckad (Abstrakt Svart högglans i underskåpar och avsikt alu vitrin överskåpar) samtliga underskåp har 3-lådors fronter (Inkl DM och diskbänk)
/Håkan
Numerär ben 16cm + 4 cm regel i framkant + 70 cm stomme och bänkskiva.
Regeln spårade jag med cirkelsågen och monterade Numerär sockellist så att regeln täcktes.
Det som innebar mest pyssel var nog att få Diskmaskin(DM) i höjd med det övriga, benen hade inte tillräckligt med justermån så jag var tvungen att göra 5-cm tjocka "sulor" till DM-benen.
Tycker att helheten blev lyckad (Abstrakt Svart högglans i underskåpar och avsikt alu vitrin överskåpar) samtliga underskåp har 3-lådors fronter (Inkl DM och diskbänk)
/Håkan
Hur långa är ni som vill ha 95cm bänk? Hur funkar det för de som är lite kortare, säg 160-170cm?
Har en kort sambo, för mig vore det toppen med lite högre bänk men då är jag 185cm. Kanske räcker med 90? Vi har idag tyvärr bara 83cm i höjd, vilket för mig är på tok för lågt, får ju stå dubbelvikt för att kunna diska
Har en kort sambo, för mig vore det toppen med lite högre bänk men då är jag 185cm. Kanske räcker med 90? Vi har idag tyvärr bara 83cm i höjd, vilket för mig är på tok för lågt, får ju stå dubbelvikt för att kunna diska
Freco skrev:Hur långa är ni som vill ha 95cm bänk? Hur funkar det för de som är lite kortare, säg 160-170cm?
Jag är 1.93 min sambo 1.75
/Håkan
93,3 cm verkar det som det går att skruva upp några av electrolux-spisarna - om någon fler skulle vara intresserad...
Hahel, hur fäste du tre-lådsfronterna på diskmaskinen?
Min DM hade möjlighet att montera en tvådelad lucka, så jag fogade samman de två undre delarna (med plugg) men det borde gå att göra samma sak med alla tre delarna. Om jag skulle göra om det idag så skulle jag nog köpt/lånat en kexmaskin för sammanfogningen.jeppeknaster skrev:
/Håkan
Klicka här för att svara