12 039 läst ·
20 svar
12k läst
20 svar
900 eller 1200 gips
Är ingen expert på detta, ville bara upplysa om att det inte var tillåtet och att det fanns information att hämta.
Jag satte kottlingar för att få något "rejält" att sätta upp saker bakom kaklet, 45-200 borde klara det mesta.
Jag satte kottlingar för att få något "rejält" att sätta upp saker bakom kaklet, 45-200 borde klara det mesta.
Njae menar nog kakelspecialisten i sthlm som jag fick prata med deras kunnigaste kille om luxskivor, men tydligen hade han fel då. Men blir det inte lite tunt att sätta ex 1 luxskiva lr masterboard lr liknande 1 lager? då skulle man mao behöva sätta 2 lager och då kommer ju kostnaden att bygga badrum bli ca 7-9 ggr dyrare för underjobbet än idag om inte mer, alt om man sätter 20mm luxskiva?Richard A skrev:
Så rekommendationen är att regla tätt, tex cc300, kortla tills man blöder och sedan ett lager godkänd ytskiva?
Klicka här för att svara