Är ingen expert på detta, ville bara upplysa om att det inte var tillåtet och att det fanns information att hämta.
Jag satte kottlingar för att få något "rejält" att sätta upp saker bakom kaklet, 45-200 borde klara det mesta.
 
SnickareEk skrev:
Det konstiga i det hela är när återförsäljaren säger att det är ok att ha plyfa bakom de nya skivorna.
Känns isådant fall väldigt missledande.
Om du menar killen i byggaffären, så har jag under mitt badrumsbygge inte hittat någon som kan något om detta, tyvärr.
 
Richard A skrev:
Om du menar killen i byggaffären, så har jag under mitt badrumsbygge inte hittat någon som kan något om detta, tyvärr.
Njae menar nog kakelspecialisten i sthlm som jag fick prata med deras kunnigaste kille om luxskivor, men tydligen hade han fel då. Men blir det inte lite tunt att sätta ex 1 luxskiva lr masterboard lr liknande 1 lager? då skulle man mao behöva sätta 2 lager och då kommer ju kostnaden att bygga badrum bli ca 7-9 ggr dyrare för underjobbet än idag om inte mer, alt om man sätter 20mm luxskiva?
 
Reglar man CC30 får man köra med enkelgips från gyproc. Kostar bara drygt 3 ggr vanligt gips :rolleyes:
 
Så rekommendationen är att regla tätt, tex cc300, kortla tills man blöder och sedan ett lager godkänd ytskiva?
 
På CC30 behöver du inte kortla annat än där blandare/skåp/tvättställ ska sitta mig veterligen. Kolla här så ser du de olika möjligheterna.

Gyprocen är glasfiberarmerad i mitten så den borde hålla tycker man.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.