Claes Sörmland
Och det bästa med matta, inga cementfogar där möglet kan få fäste. Möglet har full frihet att breda ut sig över hela plastytan!

• Gilla
  • Haha
karlmb och 11 till
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Och det bästa med matta, inga cementfogar där möglet kan få fäste. Möglet har full frihet att breda ut sig över hela plastytan!
Säljer du plastmattor?

• Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Claes Sörmland
Alfredo Alfredo skrev:
Säljer du plastmattor?
Det mjuka men spänstiga alternativet!

• Haha
  • Älska
husspekulanten och 3 till
  • Laddar…
M Mathias Märsta skrev:
Har man duschkabin spelar väl tätskiktet mindre roll.

Och så slipper man smuts i klinkersfogar.

Kabin innebär också mindre risk för vattenskada vid golvbrunnen, även om den är gammal och det kan vara otätt i skarvarna, eftersom vattnet inte rinner ner längs brunnskanten utan leds ner mitt i brunnen av röret.

Fler borde alltså välja duschkabin. (Nej, jag jobbar inte på försäkringsbolag 😊.)
Duschkabin har samma problem som plastmatta, ekonomiboende och 70-talets inte kanske inte plastbadrum utan mer källarutrymme.

Duschkabiner hade kunnat vara väldigt fina, men det verkar inte finnas några alternativ som inte känns som en sämre husvagnstoalett i kvalitén.

Tänk om duschkabinen kunde se ut lite mer så här: Lyxig duschkabin med glasdörrar och marmorkakel, inredd med växter och en handdukshängare bredvid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
MichelleW och 5 till
  • Laddar…
H
Huddingebo Huddingebo skrev:
En del gillar utseendet av förskola/ekonomiboende eller den härliga känslan av 70-talets plastbadrum.
Som om tätskikten bakom klinker/kakel är så mycket bättre än plast. Om man ändå kunde skippa både och, mura badrum eller bara duschkabin. Finner inget nöje i att spruta på väggar och golv. Klinker/kakel är inget skydd, bara yta. Hårt och kallt om man inte ska slösa energi och pengar på golvvärme. Nej tack!

H husspekulanten skrev:
Som om tätskikten bakom klinker/kakel är så mycket bättre än plast. Om man ändå kunde skippa både och, mura badrum eller bara duschkabin. Finner inget nöje i att spruta på väggar och golv. Klinker/kakel är inget skydd, bara yta. Hårt och kallt om man inte ska slösa energi och pengar på golvvärme. Nej tack!
Amerikanerna kör gärna kakel direkt på gips har jag sett. Deras samhälle fortsätter att existera trots det. Men i vårt avlånga land där man blir skyldig banken resten av sitt liv om badrummet behöver göras om så kanske det inte är en riktigt okej lösning....

Jag håller med er om att det är mycket snyggare, ser mer hygieniskt ut, osv etc med kakel. Men statistiken talar sitt tydliga språk, det är fortfarande(!!!) undermåliga produkter som installeras av klåpare, ofta.

• Gilla
MONTREAL och 3 till
  • Laddar…
S sin skrev:
Duschkabin har samma problem som plastmatta, ekonomiboende och 70-talets inte kanske inte plastbadrum utan mer källarutrymme.

Duschkabiner hade kunnat vara väldigt fina, men det verkar inte finnas några alternativ som inte känns som en sämre husvagnstoalett i kvalitén.

Tänk om duschkabinen kunde se ut lite mer så här: [bild]
Ja visst, men det är inte riktigt samma nöje att krypa in i en sån där kabin och sova ruset av sig som det är att lägga sig över golvbrunnen på en plastmatta med ett handhållet duschmunstycke...

• Haha
  • Gilla
  • Älska
MichelleW och 10 till
  • Laddar…
H husspekulanten skrev:
???

Testet visar ju att det finns tätskikt som är täta. Det som är bra med de är ju att de inte syns.
Kakel och klinker ger en snygg yta och skyddar tätskiktet.

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
G grovspacklarn skrev:
Nu har jag anmält era inlägg för klassförakt! Hoppas ni tänker över er klinkerfascism under tiden ni blir avstängda!!!
Det ska komma från en som blandar in folks fruar i en diskussion om fult/fint..

• Haha
  • Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
H
Huddingebo Huddingebo skrev:
???

Testet visar ju att det finns tätskikt som är täta. Det som är bra med de är ju att de inte syns.
Kakel och klinker ger en snygg yta och skyddar tätskiktet.
Menade att tätskiktet inte känns mer fräscht än plast även om du sminkar grisen med klinker/kakel. Sen gillar jag inte fogar och skulle inte välja klinker/kakel ens estetiskt.

• Gilla
PeterFalun och 1 till
  • Laddar…
TRJBerg
H husspekulanten skrev:
Menade att tätskiktet inte känns mer fräscht än plast även om du sminkar grisen med klinker/kakel. Sen gillar jag inte fogar och skulle inte välja klinker/kakel ens estetiskt.
Ang fräscht, hur hanterar du ditt bajs?
Tänker på ledningar och var du gör det.

H
TRJBerg TRJBerg skrev:
Ang fräscht, hur hanterar du ditt bajs?
Tänker på ledningar och var du gör det.
Va?

• Gilla
MONTREAL och 1 till
  • Laddar…
TRJBerg
H husspekulanten skrev:
Va?
!

Unikt namn
G grovspacklarn skrev:
Amerikanerna kör gärna kakel direkt på gips har jag sett. Deras samhälle fortsätter att existera trots det. Men i vårt avlånga land där man blir skyldig banken resten av sitt liv om badrummet behöver göras om så kanske det inte är en riktigt okej lösning....

Jag håller med er om att det är mycket snyggare, ser mer hygieniskt ut, osv etc med kakel. Men statistiken talar sitt tydliga språk, det är fortfarande(!!!) undermåliga produkter som installeras av klåpare, ofta.
I badrummet har man givetvis heltäckningsmatta, en långhårig sådan så den aldrig riktigt torkar ur.
Klassiskt amerikanskt.
Gjort för att hålla.

• Gilla
  • Haha
  • Älska
MichelleW och 9 till
  • Laddar…
4774
Unikt namn Unikt namn skrev:
I badrummet har man givetvis heltäckningsmatta, en långhårig sådan så den aldrig riktigt torkar ur.
Klassiskt amerikanskt.
Gjort för att hålla.
Och toastolsmatta a la 70 tal 😂

• Haha
  • Gilla
karlmb och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.