18 101 läst ·
130 svar
18k läst
130 svar
9 av 19 testade tätskikt läcker – ett sticker ut som bäst i test
Duschkabin har samma problem som plastmatta, ekonomiboende och 70-talets inte kanske inte plastbadrum utan mer källarutrymme.M Mathias Märsta skrev:Har man duschkabin spelar väl tätskiktet mindre roll.
Och så slipper man smuts i klinkersfogar.
Kabin innebär också mindre risk för vattenskada vid golvbrunnen, även om den är gammal och det kan vara otätt i skarvarna, eftersom vattnet inte rinner ner längs brunnskanten utan leds ner mitt i brunnen av röret.
Fler borde alltså välja duschkabin. (Nej, jag jobbar inte på försäkringsbolag 😊.)
Duschkabiner hade kunnat vara väldigt fina, men det verkar inte finnas några alternativ som inte känns som en sämre husvagnstoalett i kvalitén.
Tänk om duschkabinen kunde se ut lite mer så här:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Som om tätskikten bakom klinker/kakel är så mycket bättre än plast. Om man ändå kunde skippa både och, mura badrum eller bara duschkabin. Finner inget nöje i att spruta på väggar och golv. Klinker/kakel är inget skydd, bara yta. Hårt och kallt om man inte ska slösa energi och pengar på golvvärme. Nej tack!Huddingebo skrev:
Amerikanerna kör gärna kakel direkt på gips har jag sett. Deras samhälle fortsätter att existera trots det. Men i vårt avlånga land där man blir skyldig banken resten av sitt liv om badrummet behöver göras om så kanske det inte är en riktigt okej lösning....H husspekulanten skrev:Som om tätskikten bakom klinker/kakel är så mycket bättre än plast. Om man ändå kunde skippa både och, mura badrum eller bara duschkabin. Finner inget nöje i att spruta på väggar och golv. Klinker/kakel är inget skydd, bara yta. Hårt och kallt om man inte ska slösa energi och pengar på golvvärme. Nej tack!
Jag håller med er om att det är mycket snyggare, ser mer hygieniskt ut, osv etc med kakel. Men statistiken talar sitt tydliga språk, det är fortfarande(!!!) undermåliga produkter som installeras av klåpare, ofta.
Ja visst, men det är inte riktigt samma nöje att krypa in i en sån där kabin och sova ruset av sig som det är att lägga sig över golvbrunnen på en plastmatta med ett handhållet duschmunstycke...S sin skrev:Duschkabin har samma problem som plastmatta, ekonomiboende och 70-talets inte kanske inte plastbadrum utan mer källarutrymme.
Duschkabiner hade kunnat vara väldigt fina, men det verkar inte finnas några alternativ som inte känns som en sämre husvagnstoalett i kvalitén.
Tänk om duschkabinen kunde se ut lite mer så här: [bild]
???H husspekulanten skrev:Som om tätskikten bakom klinker/kakel är så mycket bättre än plast. Om man ändå kunde skippa både och, mura badrum eller bara duschkabin. Finner inget nöje i att spruta på väggar och golv. Klinker/kakel är inget skydd, bara yta. Hårt och kallt om man inte ska slösa energi och pengar på golvvärme. Nej tack!
Testet visar ju att det finns tätskikt som är täta. Det som är bra med de är ju att de inte syns.
Kakel och klinker ger en snygg yta och skyddar tätskiktet.
Menade att tätskiktet inte känns mer fräscht än plast även om du sminkar grisen med klinker/kakel. Sen gillar jag inte fogar och skulle inte välja klinker/kakel ens estetiskt.Huddingebo skrev:
I badrummet har man givetvis heltäckningsmatta, en långhårig sådan så den aldrig riktigt torkar ur.G grovspacklarn skrev:Amerikanerna kör gärna kakel direkt på gips har jag sett. Deras samhälle fortsätter att existera trots det. Men i vårt avlånga land där man blir skyldig banken resten av sitt liv om badrummet behöver göras om så kanske det inte är en riktigt okej lösning....
Jag håller med er om att det är mycket snyggare, ser mer hygieniskt ut, osv etc med kakel. Men statistiken talar sitt tydliga språk, det är fortfarande(!!!) undermåliga produkter som installeras av klåpare, ofta.
Klassiskt amerikanskt.
Gjort för att hålla.