Länsförsäkringar har testat tätskiktssystem för våtrum – igen. Resultaten visar vilka tätskikt som läcker och vilka som klarar sig helt utan skador, trots tuffa prövningar. Byggskadeexperten Peter Bratt avslöjar vilket tätskikt som stod ut som bäst i testet.

Du kan läsa artikeln här: 9 av 19 testade tätskikt läcker – ett sticker ut som bäst i test

• Gilla
karlmb och 2 till
  • Laddar…
Matta tar hem det som vanligt

• Gilla
Majgårdarna och 2 till
  • Laddar…
S
G grovspacklarn skrev:
Matta tar hem det som vanligt
Vi vet att du gillar matta. Enda problemet är bara att ingen vill ha det för att det är så fult.

• Haha
  • Gilla
karlmb och 11 till
  • Laddar…
S Sthlm_ skrev:
Vi vet att du gillar matta. Enda problemet är bara att ingen vill ha det för att det är så fult.
Ja samma problem som frugan din!

• Haha
  • Gilla
  • Arg
mackan78 och 12 till
  • Laddar…
H
S Sthlm_ skrev:
Jag föredrar också matta faktiskt. Kommer själv välja det vid tillfälle + duschkabin. Ointresserad av golvvärme och klinker/kakel. Gillar att jag kan se när tätskiktet går sönder och slipper vatten överallt. Mitt fokus ligger dock alltid på funktion och säkerhet samt underhåll snarare är estetik. Tycker det finns snygga mattor och duschkabiner.

• Gilla
MONTREAL och 9 till
  • Laddar…
Å byggladornas tätskikt klarar de inte. Är både nöjd å glad att jag valde våtrumsmatta till badrummet.

• Gilla
  • Älska
NL12345 och 3 till
  • Laddar…
S Sthlm_ skrev:
Det fina med TarkoDry är att man kan använda det som tätskikt bakom klinker, det är gjort så nu när jag byggt om badrum.

• Gilla
  • Älska
MichelleW och 1 till
  • Laddar…
S Sthlm_ skrev:
En del gillar utseendet av förskola/ekonomiboende eller den härliga känslan av 70-talets plastbadrum.

• Haha
  • Gilla
Tågvirke och 8 till
  • Laddar…
Huddingebo Huddingebo skrev:
En del gillar utseendet av förskola/ekonomiboende eller den härliga känslan av 70-talets plastbadrum.
Man kan lägga kakel lr klinker på matta om man vill också, visst tappar man synligheten på tätskiktet men behåller många av fördelarna

Claes Sörmland
Lukten av mjukgörare på morgonen!

• Haha
  • Gilla
f97anka och 12 till
  • Laddar…
Nu har jag anmält era inlägg för klassförakt! Hoppas ni tänker över er klinkerfascism under tiden ni blir avstängda!!!

• Haha
  • Gilla
  • Älska
MichelleW och 22 till
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Lukten av mjukgörare på morgonen!
Om de bara kunde släppa en med doften av ny bil!

• Gilla
Peter787 och 1 till
  • Laddar…
Nu förstår jag inte? Ser badrummet ut som en förskola om man använder Tarkodry som tätskikt bakom kaklet? Hur kommer det sig?

Om de bara kunde släppa en med doften av ny bil!
Häng upp en sån här. Doften gifter sig gudomligt med mjukgörardoften och tar upplevelsen långt bortom stenträsket!

Doftgran "Wunder-Baum" med doften "New Car," blå färg, formad som en gran.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
karlmb och 5 till
  • Laddar…
Har man duschkabin spelar väl tätskiktet mindre roll.

Och så slipper man smuts i klinkersfogar.

Kabin innebär också mindre risk för vattenskada vid golvbrunnen, även om den är gammal och det kan vara otätt i skarvarna, eftersom vattnet inte rinner ner längs brunnskanten utan leds ner mitt i brunnen av röret.

Fler borde alltså välja duschkabin. (Nej, jag jobbar inte på försäkringsbolag 😊.)

• Gilla
Screew och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.