18 061 läst ·
130 svar
18k läst
130 svar
9 av 19 testade tätskikt läcker – ett sticker ut som bäst i test
På konsumentens sida
· 3 420 inlägg
Länsförsäkringar har testat tätskiktssystem för våtrum – igen. Resultaten visar vilka tätskikt som läcker och vilka som klarar sig helt utan skador, trots tuffa prövningar. Byggskadeexperten Peter Bratt avslöjar vilket tätskikt som stod ut som bäst i testet.
Du kan läsa artikeln här: 9 av 19 testade tätskikt läcker – ett sticker ut som bäst i test
Du kan läsa artikeln här: 9 av 19 testade tätskikt läcker – ett sticker ut som bäst i test
Matta tar hem det som vanligt
Jag föredrar också matta faktiskt. Kommer själv välja det vid tillfälle + duschkabin. Ointresserad av golvvärme och klinker/kakel. Gillar att jag kan se när tätskiktet går sönder och slipper vatten överallt. Mitt fokus ligger dock alltid på funktion och säkerhet samt underhåll snarare är estetik. Tycker det finns snygga mattor och duschkabiner.S Sthlm_ skrev:
Medlem
· Västerbotten
· 295 inlägg
Nu har jag anmält era inlägg för klassförakt! Hoppas ni tänker över er klinkerfascism under tiden ni blir avstängda!!!
Har man duschkabin spelar väl tätskiktet mindre roll.
Och så slipper man smuts i klinkersfogar.
Kabin innebär också mindre risk för vattenskada vid golvbrunnen, även om den är gammal och det kan vara otätt i skarvarna, eftersom vattnet inte rinner ner längs brunnskanten utan leds ner mitt i brunnen av röret.
Fler borde alltså välja duschkabin. (Nej, jag jobbar inte på försäkringsbolag 😊.)
Och så slipper man smuts i klinkersfogar.
Kabin innebär också mindre risk för vattenskada vid golvbrunnen, även om den är gammal och det kan vara otätt i skarvarna, eftersom vattnet inte rinner ner längs brunnskanten utan leds ner mitt i brunnen av röret.
Fler borde alltså välja duschkabin. (Nej, jag jobbar inte på försäkringsbolag 😊.)