Har en 52cm köksfläkt (se bild). https://smegshop.se/integrerad-koksflakt/1868-ksg52he
vi har nu möjlighet att köpa en häll riktigt billigt. Problemet är att spishällen är 80cm. Tror ni att det kommer fungera eller blir fläkten helt värdelös i förhållande till de 80 cm den ska täcka?
vi har nu möjlighet att köpa en häll riktigt billigt. Problemet är att spishällen är 80cm. Tror ni att det kommer fungera eller blir fläkten helt värdelös i förhållande till de 80 cm den ska täcka?
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Beror väl iofs på om ”de e nå drag” i fläkten, så att den kan suga upp allt os. Men en skillnad på nästan 30cm — nja. Med en huv som täcker mellanskillnaden hade det gått, men jag skulle nog inte använda den annars; stekflott det är inget kul det att hålla på och torka.
Och ni kan inte byta ut fläkten förstås?
Och ni kan inte byta ut fläkten förstås?
Jag har också en 80 häll med en 60 fläkt. Upplever inga som helst problem. Har nog en rätt hyfsad fläkt. När jag steker något som osar utöver det vanliga brukar jag hålla stekpannan hyfsat när mitten av hällen. Vet inte om ser för någon skillnad dock.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden