Jag fick svar från Elgiganten att de inte använder det upphängningssystem som iKEA har, och att andra kunder har låtit regla ut så verkar funka bra.

Då återstår bara problemet hur det ska gå att lösa att få en täcksida på sidan av högskåpet som är 70 cm djupt....

Går alltid att beställa på typ pickyliving, men även om man anger samma NCS kod och glans på täcksidan som på luckorna jag beställt, så kanske det inte blir exakt exakt samma.... Hmm...

BirgitS
Det beror ju på hur skåpen är planerade att sitta men i en del fall kan man lösa det på andra sätt som att kakla ovanför kortsidan av bänkskivan, på en gipsskiva, eller måla/tapetsera med det som är på andra ställen i rummet.

janwide
Jag köpte en MDF-skiva som jag lämnade in på lackering. Det blev perfekt. Lämna med en IKEA lucka som referens.

janwide janwide skrev:
Jag köpte en MDF-skiva som jag lämnade in på lackering. Det blev perfekt. Lämna med en IKEA lucka som referens.
OK tack för tipset!

Nu hittade jag på elgigantens hemsida att de faktiskt har täcksidor för köksö, som då är 70 cm x 233 cm, så det löser sig! :)

Jag körde med 40 djupa skåp och förlängde 30cm.
En del pill men supernöjd.

Dock har jag ett kök i L-form bara ena delen är 70cm djup. Med marmorskiva ovanpå.
Den andra sidan är en 3m lång rostfri diskbänk.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.