5 781 läst ·
17 svar
6k läst
17 svar
70-tals villa en och halvplans hus
T Takfönster skrev:Jag har typ inga kunskaper alls utan vi valde att förlita oss på diverse firmor och dels vad vi läst oss till.
Men lucka till krypgrunden finns nog om det redan är en avfuktare där. Våran lucka är under spisen.
Jo avfuktare behövdes ju och vi satte in en sorbitionsavfuktare sen skänk rf där inne. Annan dränering sägs inte behövas här pga marken är så genomsläpplig men för säkerhets skull skaffa vi större stuprännor och ordna en damm då ena stupröret bara gick rätt ut.
Badrummen har vi inte rört än och asbest står de mycket att läsa om här på sökfunktionen då många andra frågat.
Men ni kommer väl göra en besiktning av huset innan ni bestämmer er?
Huset besiktigades i fredags av en oberoende besiktningsman. Får se vad det visar på tisdag. Sen får vi se om vi måste ta dit ngn ytterligare. Ja, jag såg att det fanns ju massa information att läsa här på forumet. Ska koka en kopp kaffe nu och plöja igenom allt
Tack för ni tog er tid att skriva
Ha en fortsatt fin söndag!
Får man fråga om det vart något 70-talshus för er del
QUOTE="linnnu, post: 4458660, member: 499125"]Huset besiktigades i fredags av en oberoende besiktningsman. Får se vad det visar på tisdag. Sen får vi se om vi måste ta dit ngn ytterligare. Ja, jag såg att det fanns ju massa information att läsa här på forumet. Ska koka en kopp kaffe nu och plöja igenom allt
Ha en fortsatt fin söndag![/QUOTE]
QUOTE="linnnu, post: 4458660, member: 499125"]Huset besiktigades i fredags av en oberoende besiktningsman. Får se vad det visar på tisdag. Sen får vi se om vi måste ta dit ngn ytterligare. Ja, jag såg att det fanns ju massa information att läsa här på forumet. Ska koka en kopp kaffe nu och plöja igenom allt
Ha en fortsatt fin söndag![/QUOTE]
[/QUOTE]M Haagen skrev:Får man fråga om det vart något 70-talshus för er del
Ha en fortsatt fin söndag!
Hej!
Ja vi köpte huset och är jättenöjda
Dock lite dyrt med elen nu... men så är det ju för de flesta
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden