Hej, jag har ett problem med mitt varmvatten här hemma, får 60 grader i kranen när fullt varm vatten är på.

Bytte nyss blandningsventilen i tro att det var den, men så var inte fallet. Lika varmt vatten som innan, vad mer kan det vara? Tycker bekrymret borde vara i det området

Rickard.
Vad vill du att det ska vara?

Rickard. Rickard.ag skrev:
Vad vill du att det ska vara?
Ska väl inte vara 60 grader? Blir ingen skillnad om jag vrider på ratten heller på ventilen

Rickard.
A AxelBoman skrev:
Ska väl inte vara 60 grader? Blir ingen skillnad om jag vrider på ratten heller på ventilen
Mellan 50° och 65° säger Boverket, tror säker vatten har lite tajtare krav men där omkring.

E
Dra spaken mer åt höger.
Har du små barn du är orolig för?
Dessa lär sig detta också enligt devisen bränt barn skyr elden.

Rickard. Rickard.ag skrev:
Mellan 50° och 65° säger Boverket, tror säker vatten har lite tajtare krav men där omkring.
Ah okej, trodde det var för hett

E El-Löken66 skrev:
Dra spaken mer åt höger.
Har du små barn du är orolig för?
Dessa lär sig detta också enligt devisen bränt barn skyr elden.
Har inga barn, än ;)

Men har haft ett par småbarn föräldrar på besök, ibland har man tänkt på att varna om kranen när dom ska tvätta händerna på dom, ibland inte :worried: Just därför jag helst vill ha ner vattnet lite, känns onödigt för min del att få ut så varmt vatten

Min tvååriga son hade lyckats dra upp vår varmvattenberedare till max, fick en chock när jag diskade och råkade spola 85-gradigt vatten över hela handen. :crysmile:
60 grader är såklart också varmt, men du vill ju inte ha bakterier i rören...

Pasjostrom Pasjostrom skrev:
Min tvååriga son hade lyckats dra upp vår varmvattenberedare till max, fick en chock när jag diskade och råkade spola 85-gradigt vatten över hela handen. :crysmile:
60 grader är såklart också varmt, men du vill ju inte ha bakterier i rören...
Ajaj riktigt skönt :rolleyes:

Kanske bara jag som är van med lägenhetskranar, där blir det inte varmt

på en del blandare kan man ställa i tempraturen på varmvattnet tex på mattsson kranar

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.