1 699 läst ·
9 svar
2k läst
9 svar
60 graders varm vatten
Hej, jag har ett problem med mitt varmvatten här hemma, får 60 grader i kranen när fullt varm vatten är på.
Bytte nyss blandningsventilen i tro att det var den, men så var inte fallet. Lika varmt vatten som innan, vad mer kan det vara? Tycker bekrymret borde vara i det området
Bytte nyss blandningsventilen i tro att det var den, men så var inte fallet. Lika varmt vatten som innan, vad mer kan det vara? Tycker bekrymret borde vara i det området
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 415 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 415 inlägg
Har inga barn, änE El-Löken66 skrev:
Men har haft ett par småbarn föräldrar på besök, ibland har man tänkt på att varna om kranen när dom ska tvätta händerna på dom, ibland inte
Renoveringsnovis
· Stockholm
· 647 inlägg
Min tvååriga son hade lyckats dra upp vår varmvattenberedare till max, fick en chock när jag diskade och råkade spola 85-gradigt vatten över hela handen.
60 grader är såklart också varmt, men du vill ju inte ha bakterier i rören...
60 grader är såklart också varmt, men du vill ju inte ha bakterier i rören...
Ajaj riktigt sköntPasjostrom skrev:
Kanske bara jag som är van med lägenhetskranar, där blir det inte varmt
Klicka här för att svara