17 683 läst ·
46 svar
18k läst
46 svar
60 eller 80 häll?
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 287 inlägg
Skönt med mer utrymme för stora kärl, men visst funkar det. Jag väljer 80 häll om det finns tillräckligt med bänkyta ändå
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 079 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 079 inlägg
Mycket vanligt att största zonen är minst 21 cm så det borde inte vara svårt att hitta någon sån häll. Tyvärr såg jag att prisjakt inte hade med zonernas storlek men de har 108 produkter som har en bredd på ca 80 cm: https://www.prisjakt.nu/kategori.php?m=s336228279K kuggmodul skrev:
För oss blir det nu en 80 så tack för alla konstruktiva svar (dvs inte vissas onödiga, trodde hen hade försvunnit från forat)
Vi uppskattar matlagning, kanske lite mer än andra och rätt ofta har vi såväl 2 stekpannor som kastruller igång samtidigt så den extra platsen kommer säkert uppskattas
Vi uppskattar matlagning, kanske lite mer än andra och rätt ofta har vi såväl 2 stekpannor som kastruller igång samtidigt så den extra platsen kommer säkert uppskattas
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
I backspegeln, efter sju år med vår induktionshäll, så tror jag att två "kokplattor" hade räckt bra.
En för att steka eller storkok, en för att koka grönsaker.
Vatten värmer man i vattenkokaren, och ren uppvärmning görs i mikron.
Vem använder fyra "plattor" samtidigt?
En för att steka eller storkok, en för att koka grönsaker.
Vatten värmer man i vattenkokaren, och ren uppvärmning görs i mikron.
Vem använder fyra "plattor" samtidigt?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 079 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 079 inlägg
Tre plattor använder vi ofta, en till ris/pasta/potatis etc., en för att steka kött eller fisk och en för att laga till grönsaker. Ibland behövs det ytterligare en för att t.ex. göra en sås också. För att inte tala om när det är någon vegetarian eller matallergiker på besök så man behöver någon alternativ mat också.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg