Jag har en friggebod på landet, troligtvis byggd sent 70-tal, där halva är isolerad och inredd och andra halvan tjänar som förråd (separat ingång). Då jag har gott om annan förrådsplats så tänkte jag riva mellanväggen och inreda hela friggeboden. Friggeboden används som extra lekrum för barnen samt gäststuga under sommaren. Kanske kan det bli barnens "sovrum" när de blir lite äldre. Vintertid är det kallställt och värms upp ibland.
Den inredda delen har tapet/väv direkt på (tror jag) 6mm board på väggarna. Jag funderar på om jag kommer undan med att skaffa board samma tjocklek (finns det?) och bara bygga vidare (omtapetsering/målning krävs så klart)? Eller bör jag riva ut allting och göra om alla väggarna? Vilket material i så fall, funkar gips om det inte är uppvärmt?
Fokus på att göra det så billigt och enkelt som möjligt, inga höga krav på finish.