Quiz: Klurigt VVS-quiz https://www.byggahus.se/quiz/401-klurigt-vvs-quiz

Veckans quiz är skapat av användaren @Krilleman. Det är åt det lite klurigare hållet med totalt 15 st frågor. Många av svaren har Krilleman nämnt i flera trådar, så har du hängt med i svängarna för VVS-frågorna i forumet så har du en fördel!

I den här tråden berättar vi vad vi fick för resultat och diskuterar frågorna i största allmänhet.

Redigerat av moderator:
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
Jag fick 15/15 rätt, vilket är bättre än 2 andra personer (66%) som har gjort quizet "Klurigt VVS-quiz"

Svårt quiz och det kan vara så att jag hade facit ...

• Gilla
  • Haha
  • Wow
Qunaki och 5 till
  • Laddar…
S
Jag fick 9/15 rätt, vilket är bättre än 2 andra personer (40%) som har gjort quizet "Klurigt VVS-quiz"

Jag fick 11/15 rätt, vilket är bättre än 5 andra personer (62%) som har gjort quizet "Klurigt VVS-quiz"

Klurigt!

Jag fick 7/15 rätt, vilket är bättre än 9 andra personer (40%) som har gjort quizet "Klurigt VVS-quiz"

Bra quiz! Denna var riktigt klurig till skillnad mot många av de andra..

Fick för övrigt bara 7 rätt denna gång.

Jag fick 4/15 rätt, vilket är bättre än 3 andra personer (4%) som har gjort quizet "Klurigt VVS-quiz"
🙈

• Älska
Qunaki
  • Laddar…
Jag fick 7/15 rätt utan att kunna ett enda svar och utan att förstå ens hälften av frågorna i quizet "Klurigt VVS-quiz".

Eller ok, mm till tum kunde jag uppskatta i huvudet även om måtten inte stämmer med svaret som jag antar är någon sorts standard där måtten på förpackningen inte är vad man mäter dem till...

Det där med linjer för hängande rör fick jag bara anta inte var heldraget för det kändes som att då är det mer "fast".

Och den där ventilen kändes väl som något man bör koppla till kallvatten. Typ vad jag antog.

• Gilla
BengtH
  • Laddar…
Unikt namn
Jag fick 9/15 rätt, vilket är bättre än 117 andra personer (81%) som har gjort quizet "Klurigt VVS-quiz"

Egentligen kunde jag 2 🙈

Sista frågan är lite felformulerad.

Man frågar efter det maximala c/c-måttet, men i svaren står det miniminått.

• Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
Krilleman
useless useless skrev:
Sista frågan är lite felformulerad.
Bra sett, det är ju jag som använt fel ordval.
@Marlen Eskilsson ändrar du?! 👍

Vad är det maximala c/c-måttet på horisontella klammer, samt minimimåttet från golv?​

Ska ju givetvis vara maximala i svarsalternativen också. ✅

Redigerat:
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Jag fick 6/15 rätt, vilket är bättre än 66 andra personer (33%) som har gjort quizet "Klurigt VVS-quiz"
🫣🤷

Krilleman
Fario Fario skrev:
Eller ok, mm till tum kunde jag uppskatta i huvudet även om måtten inte stämmer med svaret som jag antar är någon sorts standard där måtten på förpackningen inte är vad man mäter dem till...
Man mäter det invändiga måttet på stålrör.
Medans man mäter det utvändiga måttet på kopparrör.

Enkelt va? 🤔😉

• Gilla
  • Haha
BengtH och 3 till
  • Laddar…
Jag fick 7/15 rätt, vilket är bättre än 108 andra personer (52%) som har gjort quizet "Klurigt VVS-quiz"

Jag fick 9/15 rätt, vilket är bättre än 190 andra personer (84%) som har gjort quizet "Klurigt VVS-quiz"

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.