TX20 eller inte till slagskruvdragaren, men en sak jag tycker saknas till den vanliga 10.8V-skruvdragaren (ej slagskruvdragaren) är en sats med insex-bits. De behövs ibland här hemma, främst till möbler. Har bla en fåtölj den insex-skruven envisas med att skruva upp sig själv..

När det gäller bits till slagskruvdragaren har jag i princip bestämt mig för det ni rekommenderat och slår nog till i nästa vecka;

http://www.verktygsladan.nu/product_info.php/cPath/183_150/products_id/1351

currenthill skrev:
Haha, det är inte häxkonst. Det är inget mer avancerat än en bitshållare man fäster i basen på Makitadragaren, det skruvhål som bälteshaken använder, fast på andra sidan.

Som sagt, en billig och enkel metod för att alltid ha sina två 50mm bits med sig.

Ja, den var klurig och käck!! :D
Det finns ingen risk att guldklimparna lossnar!? :(

Och om man köper lösa bits; Finns det fodral att köpa som man kan ha dem i? Tycker det är så stora fördelar med att köpa färdiga set, för där är de ordnade i en förpackning :)

Ingen vaken o gör mig sällskap? :(

Redigerat:
Mogg skrev:
TX20 eller inte till slagskruvdragaren, men en sak jag tycker saknas till den vanliga 10.8V-skruvdragaren (ej slagskruvdragaren) är en sats med insex-bits. De behövs ibland här hemma, främst till möbler. Har bla en fåtölj den insex-skruven envisas med att skruva upp sig själv..

När det gäller bits till slagskruvdragaren har jag i princip bestämt mig för det ni rekommenderat och slår nog till i nästa vecka;

[länk]

Ja, den var klurig och käck!! :D
Det finns ingen risk att guldklimparna lossnar!? :(
Jag ska ärligt säga att i originalform satt bitsen inte bergsäkert. Jag tryckte in en liten plastbit under hållaren och fick högre motstånd i mothållet. Nu sitter de perfekt.

Sedan förvarar jag resten av Impaktorbitsen i förpackningen man fick med.

Remne skrev:
Då kanske Detta vore på plats till slagdragaren....sen köper du en lös TX20 så kommer du långt.....
Det blev även detta paketet till slut, men hittills utan TX20. Båda paketen från Verktygsladan :D

När det gällde insex-bitsen, så upptäckte jag att jag redan hade sådana. En hel uppsättning.. :o Ska skaffa sådana där ziplock-påsar att förvara dem i.

Finns det något bättre än Wera Impaktor?

Har nyligen köpt Makita TD148, helt sjukt vad stark den är.... Väger ingenting, kolborstfri motor och 175 Nm. Knäcker en Impaktor utan problem om man har otur. Iaf torx 25. torx 30 och uppåt verkar hålla bättre. Går dock att ställa om styrkan i några nivåer iofs.

photo_2014-10-11_22-09-12.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag har idag monterat ett gäng karmsidor i betong och då haft god nytta av slagskruvdragaren. Invigde mina torxbits från Kress och jag är hittills väldigt nöjd med dem. Har även en del impaktorbits, men Kress känns faktiskt snäppet vassare. Inte lika mjukt gods som Wera (vilket kanske innebär kortare livslängd, det får tiden utvisa). De har också en mycket bra finish och passform i spåret.

Tyvärr finns de bara med sexkanthylsa eller Torx-spår: http://www.kress-elektrik.com/Accessories.105+M548922eb438.0.html?&tx_commerce_pi1[catUid]=393

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.