Ska bygga nytt hus till våren och håller på att undersöka vilket avloppslösning vi ska ha.

Kravet från kommunen är egentligen att toalettera går till slutet tank och då i kombination med snålspolande, max 1l per spolning. I övrigt BDT-avlopp med slamavskiljare och infiltration.

Detta hade jag tänkt installera men så hittade jag
4evergreen MBR Premium som verkar lösa alla mina problem. https://www.framtidensreningsverk.se

Min fråga är om någon av er vet något mer om detta, fungerar det verkligen så bra som de påstår undrar man ju?

Eller är det någon som bara har erfarenhet av 4evergreen som företag i allmänhet?
 
Verkar vara ett väldigt fint system, vad kostar det för en familj på 4-5pers?
Andra årskostnader? Serviceavtal/filterbyten?
Krav vid installationer i form av grävdjup mm?
Förväntad livslängd?
 
Norrtull Norrtull skrev:
Verkar vara ett väldigt fint system, vad kostar det för en familj på 4-5pers?
Andra årskostnader? Serviceavtal/filterbyten?
Krav vid installationer i form av grävdjup mm?
Förväntad livslängd?
L Ludde76 skrev:
Ska bygga nytt hus till våren och håller på att undersöka vilket avloppslösning vi ska ha.

Kravet från kommunen är egentligen att toalettera går till slutet tank och då i kombination med snålspolande, max 1l per spolning. I övrigt BDT-avlopp med slamavskiljare och infiltration.

Detta hade jag tänkt installera men så hittade jag
4evergreen MBR Premium som verkar lösa alla mina problem. [länk]

Min fråga är om någon av er vet något mer om detta, fungerar det verkligen så bra som de påstår undrar man ju?

Eller är det någon som bara har erfarenhet av 4evergreen som företag i allmänhet?
Vi har erfarenhet av 4evergreen
Jag har lagt ner ett reningsverk för 2 år sedan har haft problem redan efter 2 månader med flera slamtömningar och att verket inte fungerar som det ska
 
Johan patroni Johan patroni skrev:
Vi har erfarenhet av 4evergreen
Jag har lagt ner ett reningsverk för 2 år sedan har haft problem redan efter 2 månader med flera slamtömningar och att verket inte fungerar som det ska
Det var ju riktigt trist att höra och för vår del är de inte aktuella längre. Fick riktigt dåliga vibbar när jag pratat med dem.
 
  • Gilla
Johan patroni
  • Laddar…
L Ludde76 skrev:
Det var ju riktigt trist att höra och för vår del är de inte aktuella längre. Fick riktigt dåliga vibbar när jag pratat med dem.
Vi ska gräva upp det gamla verket och byta till 2 nya från en annan leverantör
 
L Ludde76 skrev:
Det var ju riktigt trist att höra och för vår del är de inte aktuella längre. Fick riktigt dåliga vibbar när jag pratat med dem.
- Dåliga vibbar, på vilket sätt?
Okunniga, dålig dag, dålig service?
 
Johan patroni Johan patroni skrev:
Vi ska gräva upp det gamla verket och byta till 2 nya från en annan leverantör
Vad var det som inte funkade? Att byta efter 2 år är ju ett rätt stort beslut...!
 
G Glada Snickarn skrev:
- Dåliga vibbar, på vilket sätt?
Okunniga, dålig dag, dålig service?
Lät jättebra när vi beställde men sedan hade vi problem med att det inte fungerade som det skulle fick gå ut och justera hela tiden samt att vi fick problem med marktryck det tål inget marktryck måste gjuta en botteplatta vårat imploderade varje slamtömning, dom skyllde hela tiden på marktryck även om verket inte funkar som dom utlovat ,har nu grävt upp och monterat ett upponor weho mini ,om du i nuläget har en trekammar brunn så kan du behålla den och komplettera med ett reningsverk,
 
Johan patroni Johan patroni skrev:
Lät jättebra när vi beställde men sedan hade vi problem med att det inte fungerade som det skulle fick gå ut och justera hela tiden samt att vi fick problem med marktryck det tål inget marktryck måste gjuta en botteplatta vårat imploderade varje slamtömning, dom skyllde hela tiden på marktryck även om verket inte funkar som dom utlovat ,har nu grävt upp och monterat ett upponor weho mini ,om du i nuläget har en trekammar brunn så kan du behålla den och komplettera med ett reningsverk,
Tack för bra svar !
 
  • Gilla
Johan patroni
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.