33 038 läst ·
95 svar
33k läst
95 svar
48h för klickgolv 13kvm
Har hänt mig två gånger att det inte blippade och båda gångerna lade jag varan för sig i vagnen och sedan vid utcheckningen svarade jag nej på frågan om alla varorna kunde skannas korrekt. Det tar högst ett par minuter extra.J Jontha skrev:
Han dömdes för ringa stöld.J Jontha skrev:
Men du kanske vet bättre?
Dessutom hävdar Ica-handlaren i fråga att de märkt att Anders ofta snattade. Vilket incitament har en Ica-handlare att sätta dit en känd och populär kund? Sådana drar ju dit fler kunder.
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Ok. ringa stöld vart det.C cbrolin skrev:
Om han var känd eller ökänd. Hade jag lite svårt att hänga med på
När lyssnade om ljudupptagningen.
Du har säkert bättre koll
När vi byggde för ett antal år sen så la två killar 126kvm på 24 arbetstimmar. Har aldrig sett två så synkade killar jobba. En måttade och la och en stod vid sågen, när det behövdes, sen for brädbitarna i luften och golven är helt perfekt lagda, även om vissa golv nu börjar bli slitna och behöver en slipning. Till saken hör att vi jag inga element med rör som ska igenom, sånt tar ju alltid extra tid.H hempularen skrev:
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 571 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 571 inlägg
Ringde vid ett tillfälle till en skola och frågade om de inte har matte i sin utbildning. Då en kontroll ansvarig för stora byggen var övertygad om att +/- 3=6 så man blir ju rätt häpen av denna okunskap.S Snipern 666 skrev:
Svaret från skolan: Du vet, vi har många problemelever.
Ett annat problem är när företag har lärlingar med sig och lär ut felaktigheter. T.ex. ett golv som är felaktigt lagt, så säger de till oss och lärlingen, det gör inget för ska ju var en massa möbler så då syns det inte. Så även hos svensk utbildade så är kunskapen inte så hög i många fall.
Så det är många/flesta gånger hantverkarens personlighet, kunskap och yrkesstoltheten som sätter kvalitén på arbetet.
Jag rev gamla köket själv vid renovering (kanske 12 timmar totalt), och la sedan klickgolvet på mindre än 6 timmar (samma yta som ditt).
Offert jag fick för rivning var 15 000 kr och golvet låg på 8 000 kr - vilket var väldigt vettiga priser trots allt, så offerterna du har fått är helt uppåt väggarna.
Offert jag fick för rivning var 15 000 kr och golvet låg på 8 000 kr - vilket var väldigt vettiga priser trots allt, så offerterna du har fått är helt uppåt väggarna.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Verktyg för att kapa klickgolv
Verktyg & Maskiner -
Förbereda råspont för klickgolv
Golv -
Är vinylklickgolv mer förlåtande för ojämt underlag?
Golv -
Bygga ny innervägg på befintligt laminat/klickgolv? Eller borde golvet bytas först? (Inga planer på att byta annars inom de närmsta åren.)
Byggmaterial & Byggteknik -
Rimligt kvm pris för golvslipning av klickgolv i ek
Byggnadsvård