Tänkte försöka få klarhet i detta: bygger med 350 mm isoleca och kommer att regla upp med 45 x 45 på insidan för eldragning (vill ej ha putsade väggar, samt vill slippa spårfräsning).

Jag hade tänkt isolera det utrymmet med 45 mm.

Väggarna är alla ovan jord och kommer vara slammade på båda sidor, samt ha träfasad.

Frågan är om det ur fuktsynpunkt är ok? Om inte, vad i ligger problemet, och hur skulle man lösa det?

Tacksam för svar!
 
har ingen idee ang fukt. Undrar bara varför bygger du av leca om du inte vill ha puts någonstans? Det är ju enklare att sätta träfasad , isolering och gips när man bygger traditionellt av trä.
gaia
 
Hej,
har ju gått ett tag sedan du skrev detta så misstänker att bygget är färdigt nu.

Jag har en liknande fundering med en befintlig vägg i lättbetong som är putsad på utsidan.

Min tanke är också att regla upp insidan för eldragning mm. och samtidigt lägga 30-45cellplast och funderar över om det är OK eller inte mht. fukt.

Skriv gärna en rad och berätta vilka val du gjorde.

/Mattias
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.