2 893 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
45 mm isolering på insida lecavägg? (ovan mark)
Tänkte försöka få klarhet i detta: bygger med 350 mm isoleca och kommer att regla upp med 45 x 45 på insidan för eldragning (vill ej ha putsade väggar, samt vill slippa spårfräsning).
Jag hade tänkt isolera det utrymmet med 45 mm.
Väggarna är alla ovan jord och kommer vara slammade på båda sidor, samt ha träfasad.
Frågan är om det ur fuktsynpunkt är ok? Om inte, vad i ligger problemet, och hur skulle man lösa det?
Tacksam för svar!
Jag hade tänkt isolera det utrymmet med 45 mm.
Väggarna är alla ovan jord och kommer vara slammade på båda sidor, samt ha träfasad.
Frågan är om det ur fuktsynpunkt är ok? Om inte, vad i ligger problemet, och hur skulle man lösa det?
Tacksam för svar!
Hej,
har ju gått ett tag sedan du skrev detta så misstänker att bygget är färdigt nu.
Jag har en liknande fundering med en befintlig vägg i lättbetong som är putsad på utsidan.
Min tanke är också att regla upp insidan för eldragning mm. och samtidigt lägga 30-45cellplast och funderar över om det är OK eller inte mht. fukt.
Skriv gärna en rad och berätta vilka val du gjorde.
/Mattias
har ju gått ett tag sedan du skrev detta så misstänker att bygget är färdigt nu.
Jag har en liknande fundering med en befintlig vägg i lättbetong som är putsad på utsidan.
Min tanke är också att regla upp insidan för eldragning mm. och samtidigt lägga 30-45cellplast och funderar över om det är OK eller inte mht. fukt.
Skriv gärna en rad och berätta vilka val du gjorde.
/Mattias
Klicka här för att svara