97 121 läst ·
133 svar
97k läst
133 svar
40% billigare fasadfärg i Norge! Hur är det möjligt?
Hejsan,
Hur förklaras en prisskillnad på ca. 950 kr mellan likadan färg/volym om man jämför Bauhaus Norge med Bauhaus Sverige? 40% billigare i Norge ! Har vi så få färgtillverkare i Sverige så konkurrensen är ur spel eller är det kartellbildning? Någon som kan förklara?
Hur förklaras en prisskillnad på ca. 950 kr mellan likadan färg/volym om man jämför Bauhaus Norge med Bauhaus Sverige? 40% billigare i Norge ! Har vi så få färgtillverkare i Sverige så konkurrensen är ur spel eller är det kartellbildning? Någon som kan förklara?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tja, Norge är inte med i EU således blir det väl tull och svensk moms på priserna!?
Med tanke på att Jotun tillverkas i Norge så borde det vara svar på din fråga - Svenska produkter är definitivt dyrare i Norge än i Sverige...
Med tanke på att Jotun tillverkas i Norge så borde det vara svar på din fråga - Svenska produkter är definitivt dyrare i Norge än i Sverige...
Ursvenska Beckers fasadfärg är ju inte sådär jättebillig trots svensk produktion , borde ju kunna konkurrera ut Jotun med hästlängder i Sverige.
Blir nog en sväng till Norge för att köpa billig Jotun-färg då Bauhaus blåser mig på nästan 1000 spänn burken om jag köper i Sverige.
( Helt otroligt - finns det något annat som är billigare i Norge ? Tvivlar....).
Blir nog en sväng till Norge för att köpa billig Jotun-färg då Bauhaus blåser mig på nästan 1000 spänn burken om jag köper i Sverige.
( Helt otroligt - finns det något annat som är billigare i Norge ? Tvivlar....).
Logga in
Skapa konto
Blöjor, det är billigare i Norge. Väger inte så mycket så du kanske kan fylla ut lite tomrum om du far över gränsen o sälja på svarta marknadenW woodrat skrev:Ursvenska Beckers fasadfärg är ju inte sådär jättebillig trots svensk produktion , borde ju kunna konkurrera ut Jotun med hästlängder i Sverige.
[bild]
Medlem
· Södermanlands län
· 112 inlägg
Min känsla är att färg är en av få produkter som alltid varit billigare i Norge. T o m före vi gick med i EU.
Dessutom tror jag att man i Norge har lite generösare miljökrav. Har hört att färghandlaren har ”riktig medicin” mot mögelangrepp som de kan blanda i, om man nu önskar detta.
Dessutom tror jag att man i Norge har lite generösare miljökrav. Har hört att färghandlaren har ”riktig medicin” mot mögelangrepp som de kan blanda i, om man nu önskar detta.
Inte längre. Jag har frågat.L lindquist_o skrev:
Staffan
Norge tillverkar ju mycket kvalitetsfärg som Jotun, gjöco etc.
Och så kanske de inte har någon kemikalieskatt heller.
Och så kanske de inte har någon kemikalieskatt heller.
Skrev kanske just eftersom jag inte var säker på om färg ingick.
Svenska produkter är inte dyrare i Norge , iallafall inte färg.slacker skrev:
Ursvenska Beckers får du för mindre än halva priset i Norge.....
( Momsen I Sverige vs Norge är lika 25% så det förklarar inte prisskillnaden).
Logga in
Skapa konto
Kan det hela ligga i något så simpelt som konkurrens på marknaden!?W woodrat skrev:
Hoppas du inte tänker måla i närtid med tanke på eventuella karantänregler vid överfart.
Redigerat: