P Prodigys skrev:
Jag köpte det paketet i höstas, följde med en diamantskiva var till maskinerna. Inga vanliga kapskivor.
Jag köpte paketet nu, men det följde inte med några kapskivor. :( Men för 1295:- för två märkesmaskiner så får man väl vara nöjd oavsett.

Hmm, är kap/slipskivors fästen standardiserade - passar 230mm-skivor till "alla" maskiner? (230x22,2)
 
Kneppe Kneppe skrev:
Jag köpte paketet nu, men det följde inte med några kapskivor. :( Men för 1295:- för två märkesmaskiner så får man väl vara nöjd oavsett.

Hmm, är kap/slipskivors fästen standardiserade - passar 230mm-skivor till "alla" maskiner? (230x22,2)
Skumt! Kontakta Hornbach och hör om det blivit någon miss, det verkar ju som alla vi andra, inklusive mig, har fått kapskivor på köpet.
 
Kneppe Kneppe skrev:
Hmm, är kap/slipskivors fästen standardiserade - passar 230mm-skivor till "alla" maskiner? (230x22,2)
Ja, det är samma till alla vinkelslipar.
 
  • Gilla
Kneppe
  • Laddar…
Kneppe Kneppe skrev:
Jag köpte paketet nu, men det följde inte med några kapskivor. :( Men för 1295:- för två märkesmaskiner så får man väl vara nöjd oavsett.

Hmm, är kap/slipskivors fästen standardiserade - passar 230mm-skivor till "alla" maskiner? (230x22,2)
Stämmer in i kören, låter udda, jag fick skivor med i min, och jag köpte i malmö i måndags.
 
Raskus Raskus skrev:
Skumt! Kontakta Hornbach och hör om det blivit någon miss, det verkar ju som alla vi andra, inklusive mig, har fått kapskivor på köpet.
13th Marine 13th Marine skrev:
Stämmer in i kören, låter udda, jag fick skivor med i min, och jag köpte i malmö i måndags.
Fick mina maskiner i mindre, separata, lådor i en större låda. Låg de skivor ni fick med i de mindre lådorna för respektive slip, eller i den stora lådan?

Ska höra med Hornbach, men det blir väl svårt att argumentera, när det vad jag kan se inte står någonstans att det ska följa med skivor....
 
För mig låg skivorna i den stora lådan.

När jag köpte min berättade personen på verktygsavdelningen att det medföljde skivor.
 
De låg lösa i den stora lådan
 
Raskus Raskus skrev:
De låg lösa i den stora lådan
13th Marine 13th Marine skrev:
För mig låg skivorna i den stora lådan.

När jag köpte min berättade personen på verktygsavdelningen att det medföljde skivor.
Tack! Nej det enda som fanns med i stora lådan var de två mindre lådorna med maskinerna.
Har mailat Hornbach en reklamation att de saknades, synd att det inte uttryckligen står på sidan att de ingår, men vi får se vad de säger.
 
Kundrecentionen påtalar att det ingick, så man kan ju alltid ifrågasätta varför det levereras till vissa och inte till andra. Skulle fler som köpt setet råka recensera det på hornbachs sida och påtala samma sak, så väger ju argument tyngre ;-). Finns det fem recensioner som säger de fick skivor kan man ju nog ta det som att informationen på hemsidan visar att det skulle ingå.
 
Svar från Hornbach:

HORNBACH skrev:
Hej det följer inte med några skivor alls. det gjorde detta i en tidigare variant.
Med vänlig hälsning
Hornbach Borås.
 
Kneppe Kneppe skrev:
Svar från Hornbach:
Jag hade nog ifrågasatt igen och hänvisat till vänner som köpt nyligen samt recensioner på hemsidan. Det är väl högst troligt att det är en sommarjobbare som svarat som inte gjort mer än att kolla genom informationstexten på deras egen hemsida.

Men visst har du en poäng i att det inte står någonting om det, så att kräva något blir ju svårt.
 
  • Gilla
Kneppe och 1 till
  • Laddar…
Jag har en billig skiva från Jula, köpt för ca 10 år sedan. Med den har jag kapat ca 40 lpm 30mm granitplattor, några 20 cm tjocka blocksteg i granit, nåtot tiotal kantstenar. Och en massa marksten. Om man mäter det jag tror är slitytan på skivan, så är ca hälften kvar. Har för mig att skivan kostade 200 kr (230mm).
 
  • Gilla
Kneppe
  • Laddar…
ullberg
ullberg ullberg skrev:
Så sent som igår på hornbach sundbyberg följde det med skivor - låg löst i den större kartongen.

[länk]

När du köpte, satt det då två svarta platsband runt stora kartongen? Om inte kanske någon öppnat och tagit ut skivorna...

/U
Ja plastbanden satt på, har kontaktat deras centrala kundtjänst för att reda ut.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.