8 871 läst ·
32 svar
9k läst
32 svar
40 - 60mm marksten med vinkelslip
Jag köpte paketet nu, men det följde inte med några kapskivor.P Prodigys skrev:
Hmm, är kap/slipskivors fästen standardiserade - passar 230mm-skivor till "alla" maskiner? (230x22,2)
Skumt! Kontakta Hornbach och hör om det blivit någon miss, det verkar ju som alla vi andra, inklusive mig, har fått kapskivor på köpet.Kneppe skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 663 inlägg
Stämmer in i kören, låter udda, jag fick skivor med i min, och jag köpte i malmö i måndags.Kneppe skrev:
Raskus skrev:
Fick mina maskiner i mindre, separata, lådor i en större låda. Låg de skivor ni fick med i de mindre lådorna för respektive slip, eller i den stora lådan?13th Marine skrev:
Ska höra med Hornbach, men det blir väl svårt att argumentera, när det vad jag kan se inte står någonstans att det ska följa med skivor....
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 663 inlägg
För mig låg skivorna i den stora lådan.
När jag köpte min berättade personen på verktygsavdelningen att det medföljde skivor.
När jag köpte min berättade personen på verktygsavdelningen att det medföljde skivor.
Raskus skrev:
Tack! Nej det enda som fanns med i stora lådan var de två mindre lådorna med maskinerna.13th Marine skrev:
Har mailat Hornbach en reklamation att de saknades, synd att det inte uttryckligen står på sidan att de ingår, men vi får se vad de säger.
Kundrecentionen påtalar att det ingick, så man kan ju alltid ifrågasätta varför det levereras till vissa och inte till andra. Skulle fler som köpt setet råka recensera det på hornbachs sida och påtala samma sak, så väger ju argument tyngre ;-). Finns det fem recensioner som säger de fick skivor kan man ju nog ta det som att informationen på hemsidan visar att det skulle ingå.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 663 inlägg
https://www.byggahus.se/forum/threads/dagens-verktygsinkoep.272214/page-530#post-3759392
Väldigt inkonsekvent.
Väldigt inkonsekvent.
Jag hade nog ifrågasatt igen och hänvisat till vänner som köpt nyligen samt recensioner på hemsidan. Det är väl högst troligt att det är en sommarjobbare som svarat som inte gjort mer än att kolla genom informationstexten på deras egen hemsida.Kneppe skrev:
Men visst har du en poäng i att det inte står någonting om det, så att kräva något blir ju svårt.
Moderator
· Stockholm
· 57 798 inlägg
Jag har en billig skiva från Jula, köpt för ca 10 år sedan. Med den har jag kapat ca 40 lpm 30mm granitplattor, några 20 cm tjocka blocksteg i granit, nåtot tiotal kantstenar. Och en massa marksten. Om man mäter det jag tror är slitytan på skivan, så är ca hälften kvar. Har för mig att skivan kostade 200 kr (230mm).
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg
Så sent som igår på hornbach sundbyberg följde det med skivor - låg löst i den större kartongen.
https://www.byggahus.se/forum/threads/dagens-verktygsinkoep.272214/page-531#post-3760983
När du köpte, satt det då två svarta platsband runt stora kartongen? Om inte kanske någon öppnat och tagit ut skivorna...
/U
https://www.byggahus.se/forum/threads/dagens-verktygsinkoep.272214/page-531#post-3760983
När du köpte, satt det då två svarta platsband runt stora kartongen? Om inte kanske någon öppnat och tagit ut skivorna...
/U
Ja plastbanden satt på, har kontaktat deras centrala kundtjänst för att reda ut.ullberg skrev:
