R roli skrev:
Ja, det finns förminskning från 15-10 om det är det som du behöver. Sedan behöver du ingen klämring till en förminskning för den är både klämring och förminskning i en och samma produkt.
Nej, det är det jag nu fått förklarat för mig och inte begrep tidigare (alltså att förminskningen även fungerar som klämringen).

M myrstack skrev:
Nu kommer säkert denna mutter passa och det finns en chans att det blir tätt men att köra en mutter från admiral på en kulventil från Vatette är inte enligt tillverkarens instruktion eller säker vatten.

Givet var du är kanske det spelar mindre roll men bara för att ha det sagt

Hoppas du fått instruktioner eller läst på hur du drar en koppling med en förminskning?! Väldigt viktigt att man först drar den så du känner "knäcket" där förminskningen komprimeras och sedan fortsätter att dra enligt tillverkarens instruktion som ofta är 1-2 varv efter att du inte längre kan dra längre med handkraft. I ditt fall med blandade tillverkare på mutter och kulventil är det ju svårt att peka på exakt rätt instruktion att följa
Fick förklarat för mig hur det skulle göras, om det blev helt rätt eller inte ska jag väl hålla osagt men tätt verkar det vara i alla fall. Nöjd så långt. Har installerat IKEAs plastunderlägg (heter något riktigt egentligen) i botten av skåpet och tätat kring rören så om det inte blir en jäklans läcka ska det upptäckas i tid utan skador.

• Gilla
roli
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.