582 läst ·
5 svar
582 läst
5 svar
3x16 Amp?
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 839 inlägg
Ja det räcker mer än väl. Man driver många småhus med 3x16 A.
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 634 inlägg
I princip garanterat. Jag har 16 A huvudsäkringar i båda mina hus. Funkar till spis, diskmaskin, värmepumpar, varmvattenberedare och så vidare.
Jag har 3 X 16 A till hela mitt hus med riktig induktionsspis 4 plattor & ugn, vattenburen värme med värmepump och allt annat ett hus har typ diskmaskin, tvättmaskin och torktumlare.M MarilynL skrev:
Bästa svaret
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 119 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 119 inlägg
Det är bra att kolla att det blir tillräckligt mycket billigare med 3x16 A än 3x20 A så att kostnaden för bytet vägs upp. Här är det samma pris för 3x16 A och 3x20 A till lägenheter.M MarilynL skrev:
Samma sak på fler orter jag känner till. När man bygger nya flerfamiljsfastigheter så är det ofta så att alla får 3×20 A rakt över oavsett stor eller liten lägenhet.
Fleranvändarpris * Priset gäller för kunder med anläggning på en gemensam elnätsanslutning om minst tre abonnemang. Priset tillåter mätarsäkringar på max 20 A (alternativt 25 A enfas) och en elanvändning på normalt högst 8 000 kWh per år.
Fleranvändarpris * Priset gäller för kunder med anläggning på en gemensam elnätsanslutning om minst tre abonnemang. Priset tillåter mätarsäkringar på max 20 A (alternativt 25 A enfas) och en elanvändning på normalt högst 8 000 kWh per år.
Klicka här för att svara
