Nybörjare....

Har en 3x1polig över kan jag använda den som en 1 polig? Hur kopplar jag utgående grå och brun kabel (bägge två på en av de utgående pilarna eller?) Bifogar bild. Tack!
 
  • Hand håller en 3x1polig eluttag framför en vit vägg, otydlig hur man kopplar brun och grå kabel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Varför tror du att kablarna ska sitta på varsin pil-ut?
 
Tycker grafiken på brytaren är tydlig på vilken funktion den har.
 
P Peter N1966 skrev:
Nybörjare....

Har en 3x1polig över kan jag använda den som en 1 polig? Hur kopplar jag utgående grå och brun kabel (bägge två på en av de utgående pilarna eller?) Bifogar bild. Tack!
Ja det blir rätt. Har du ett enpolig vippa över då?
 
Hur många sladdar är det och vad har dom för funktioner? Vad vill du uppnå? Styra en lampa med en av knapparna?
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Styra en taklampa. Har en enkelvippas som passar på den 3x1-poliga.

Nuvarande ställare ser ut som bild
 
  • Öppen eldosa med en grön 3x1-polig strömbrytare och anslutna bruna och grå kablar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Den nuvarande har växlande funktion mellan brun och grå. Kan man styra lampan från mer än ett ställe?
 
Ja från ett annat ställe med enkeltrapp.
 
Vad är det du vill uppnå? Varför ska du byta?
 
Så att alla strömställare har samma utseende
 
Den du skall byta är trappkopplad, det går inte med den trepoliga du har.
 
Ok. Tack då vet jag!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.