1 551 läst ·
10 svar
2k läst
10 svar
3mm golv
Våran lilla jycke, som vi försöker få rumsren, har haft egenskapen att pissa på samma ställe i lägenheten, nämligen i vardagsrummet. Så nu har golvet där spruckit upp, sen har hon bitit sönder en del av det. Behöver laga det snartast. Vet nån var man kan få tag i, vet inte om det är parkett eller tarkett, iaf 3mm massivt,ek, bredd 70mm, nånstans. Säkert nån billig skit hyresvärden köpt när dom la golvet.
Redigerat:
Antagligen handlar det om ett "3-stavs" parkettgolv av din beskrivning att döma,
Det brukar vara ca 5 mm ek limmat på ca 10 mm tjock plyfa i storleken ca210mm x 2200mm
Att lista ut tillverkare och modell är nog svårare, utan att plocka upp en bit av golvet, de parkett golv som fanns att tillgå för fyra -fem år sedan, brukade starta på 300:- m2,
Byggmax billigaste ekgolv nu ligger på ca 180:- m2,
Troligen måste du byta hela golvet,
Om hyresvärden lagt in ett billigt golv, var det nog för att han var orolig för att någon skulle odla potatis, eller skita på det...
Det brukar vara ca 5 mm ek limmat på ca 10 mm tjock plyfa i storleken ca210mm x 2200mm
Att lista ut tillverkare och modell är nog svårare, utan att plocka upp en bit av golvet, de parkett golv som fanns att tillgå för fyra -fem år sedan, brukade starta på 300:- m2,
Om hyresvärden lagt in ett billigt golv, var det nog för att han var orolig för att någon skulle odla potatis, eller skita på det...
Jo det är limmat på nån typ av rödaktigt trämaterial. Har ju kvar en del bitar av det hon drog sönder, kan ta en bild, kanske finns nån som vet var jag kan få tag på det, behöver ju så liten del. vart på en del ställen, men ingen visste var jag kunde köpa sånt. Hoppas verkligen inte att jag behöver byta ut det, blir nog dyrt.Mäster skrev:Antagligen handlar det om ett "3-stavs" parkettgolv av din beskrivning att döma,
Du får nog kila runt å glo lite på bygghandeln till du hittar nåt liknande, köpa ett paket, sen klippa å klistra lite, Bauhaus, Hornbach, Byggmax, är väl några ställen du borde kunna få ett pkt för 5-600, har du tur kanske dom har ett öppnat eller skadat paket..
tack tack för det svaret, hoppas det verkligen är det som behövs bytas ut, så jag kan flytta ut så fort som möjligt. Nåt tips på en sån butik i borås eller i närheten??1337 skrev:
Prova med George Anderson Golv (Varbergsvägen 48), Golv & Kakel i Sjuhärad (Jössagatan 25) eller nån Colorama-butik. Jag tror det finns tre stycken i Borås. Det är inte säkert att alla, eller någon, har det hemma men alla kan med största sannolikhet beställa det.
Klicka här för att svara