Dags att titta tillbaka på energiförbrukningen. Om jag drar bort för elbilsladdning ligger vi på ca 8 000 kWh per år inkl hushållsel. (7958 kWh år 2024, 8121 kWh juli 2024 - juni 2025) Då har vi 18 grader inställt året om när vi inte är där. Vi ökar till 21 gr när vi är i stugan, samt att vi eldar ved och pellets när det behövs. Jag har ingen exakt uppgift på hur mycket vi varit i stugan, men skulle uppskatta till max 8 veckor per år.

• Gilla
texas67
  • Laddar…
B BJohan skrev:
Dags att titta tillbaka på energiförbrukningen. Om jag drar bort för elbilsladdning ligger vi på ca 8 000 kWh per år inkl hushållsel. (7958 kWh år 2024, 8121 kWh juli 2024 - juni 2025) Då har vi 18 grader inställt året om när vi inte är där. Vi ökar till 21 gr när vi är i stugan, samt att vi eldar ved och pellets när det behövs. Jag har ingen exakt uppgift på hur mycket vi varit i stugan, men skulle uppskatta till max 8 veckor per år.
Hej
Kan du vara i huset nu i hettan? Mina storfönster gjorde det galet varmt inne :-]

texas67 texas67 skrev:
Hej
Kan du vara i huset nu i hettan? Mina storfönster gjorde det galet varmt inne :-]
Vilken fantastisk sommar det varit med sol och 25-30 grader varje dag på semestern! Det är klart att det blir varmt inne, men ändå uthärdligt. Vi har aldrig haft varmare inne än ute. Jag är glad att vi valde solskyddsglas i fönstren. Glasen verkar vara effektiva för att hindra värmestrålningen. När man ställer sig i den öppna altandörren bränner solvärmen men den försvinner när man kliver åt sidan bakom fönstret.
På kvällen öppnar vi fönstren nere samt på loftet och får ett rejält luftflöde som kyler ned ganska snabbt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.