1 664 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
3-kammarbrunn placerad högre än huset
Eller flytta på trekammarbrunnen så att det kan rinna dit med självfall och sen pump därifrån till infiltration/markbädd. Eller separat trekammarbrunn för det nya huset.
(Notera att om det ska anslutas två småbostadshus till trekammarbrunnen så måste den och efterföljande reningssteg vara dimensionerade för 10 PE, alltså för två hushåll.)
(Notera att om det ska anslutas två småbostadshus till trekammarbrunnen så måste den och efterföljande reningssteg vara dimensionerade för 10 PE, alltså för två hushåll.)
Klicka här för att svara