Bowman
Jag funderar på vad det är för säkring på ett sånt här uttag.
3-fas industristickkontakt med röd och blå del på grå bakgrund
Kan det vara olika, eller kan man räkna med att det är 16amp bara för att det går till 3fas med?
 
C
230V-uttaget är internt hopkopplat med en av faserna till trefasuttaget, så normalt 16A, ja.
 
Uttaget är godkänt för 16A ja och det är lämpligt att säkra det 3x16A. Schuko-uttaget ligger då på en av faserna är får 230V.
 
Bowman
Vad bra tack!
Så kan jag köpa och köra en kraftigare högtryckstvätt.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.