Bowman #1 Husägare · Västra götaland · 1 066 inlägg 28 jun 2020 18:32 Bowman Husägare Västra götaland 1 066 inlägg 28 jun 2020 18:32 #1 Jag funderar på vad det är för säkring på ett sånt här uttag. Kan det vara olika, eller kan man räkna med att det är 16amp bara för att det går till 3fas med? #3-fas #fasad #säkring #uttag
Jag funderar på vad det är för säkring på ett sånt här uttag. Kan det vara olika, eller kan man räkna med att det är 16amp bara för att det går till 3fas med?
C cpalm #2 Medlem · 25 050 inlägg 28 jun 2020 18:43 cpalm Medlem 25 050 inlägg 28 jun 2020 18:43 #2 230V-uttaget är internt hopkopplat med en av faserna till trefasuttaget, så normalt 16A, ja.
J Johan456 #3 Husägare · 3 629 inlägg 28 jun 2020 18:44 Johan456 Husägare 3 629 inlägg 28 jun 2020 18:44 #3 Uttaget är godkänt för 16A ja och det är lämpligt att säkra det 3x16A. Schuko-uttaget ligger då på en av faserna är får 230V.
Uttaget är godkänt för 16A ja och det är lämpligt att säkra det 3x16A. Schuko-uttaget ligger då på en av faserna är får 230V.
Bowman #4 Husägare · Västra götaland · 1 066 inlägg 28 jun 2020 18:48 Bowman Husägare Västra götaland 1 066 inlägg 28 jun 2020 18:48 #4 Vad bra tack! Så kan jag köpa och köra en kraftigare högtryckstvätt.