4 031 läst ·
3 svar
4k läst
3 svar
3-fas kontaktor
Ska byta en kontaktor.
vad ska jag titta efter så jag beställer rätt?
Det är en 3fas kontaktor med 230 v styspänning. Ska man kolla så den tål viss antal Ampere?
styrströmmen sker den via en impuls eller ska det var en till och från brytare som låter spänningen vara på hela tiden?
Det är till en elpatron i mammas panna.
vad ska jag titta efter så jag beställer rätt?
Det är en 3fas kontaktor med 230 v styspänning. Ska man kolla så den tål viss antal Ampere?
styrströmmen sker den via en impuls eller ska det var en till och från brytare som låter spänningen vara på hela tiden?
Det är till en elpatron i mammas panna.
Kolla hur många kW det är på den gamla och köp en kontaktor som tål lika mycket eller mer.
Impuls eller till/från spelar väl ingen roll? Du ska ju bara byta den gamla kontaktor och lägga tillbaka samma manöverkrets eller? Jag vill dessutom påstå att du inte får byta denna utan behörighet.
Impuls eller till/från spelar väl ingen roll? Du ska ju bara byta den gamla kontaktor och lägga tillbaka samma manöverkrets eller? Jag vill dessutom påstå att du inte får byta denna utan behörighet.
Frågan e om det är värt att köpa en själv, kanske finns nå billiga grejer iof... men en telemeqanic kostar ganska mycket enl. lista, vet att vi betalar inte mycket, då har vi iof skåpsbyggaravtal. malmbergs har väl nåt billigt.
Men kolla hur många kW den gamla har, brukar stå på sidan.
Men kolla hur många kW den gamla har, brukar stå på sidan.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 959 inlägg
Och sedan ska den ha samma driftkategori, ACn.
Klicka här för att svara