iSnobben iSnobben skrev:
Hehe vet hur det känns. Jag fyllde en hel släpkärra med gallergrindar med tillplattade kartonger och annat emballage...
Och tungt blir det :D

maah maah skrev:
Det där känner man ju igen...

Jag körde med ett stabilt arbetsbord på bockar för att montera stommarna på så man slipper krypa omkring på golvet. Och en dyckertpicka spar mycket tid när bakstyckena ska dit.

Kör hårt!
Arbetsbord har jag generellt sett blivit mycket bättre att använda. Det spar otroligt med energi och resulterar ofta i att man blir lite noggrannare för att det inte är så omständigt :-)

Arbetsbord ftw!

• Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
R Robert Gladh skrev:
Passerar du sandviken finns det att låna dyckertpistol till bakstyckena.
Tackar ödmjukast för erbjudandet. Men vad vore livet utan en egen pistol? :crysmile:

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Kul med fler 29 åringar med full verktygsuppsättning. Mina jämnåriga sitter med Ikeas verktygssats eller motsvarande. Hur klarar de sig, dags att släppa duplot och komma ur leklådan

• Gilla
sir_daniel och 3 till
  • Laddar…
R Robert Gladh skrev:
Kul med fler 29 åringar med full verktygsuppsättning. Mina jämnåriga sitter med Ikeas verktygssats eller motsvarande. Hur klarar de sig, dags att släppa duplot och komma ur leklådan
Och jag har till och med hunnit bli 31 år sen jag startade tråden. Men så har jag gjort ett tredje barn och brutit en del ben pga cykling också. Därför det tagit lite tid :-)

Flest verktyg när man dör vinner. Och med tanke på alla sjukdomar man kan drabbas av så gäller det att ligga på topp tidigt :crysmile:

• Gilla
jogidlöf och 2 till
  • Laddar…
Hultafors och Makita har blivit min svaghet. Vet faktiskt inte vad jag skulle göra utan dem? :thinking:

Hur som helst fick flickorna åka till farmor idag och pöjken som ska bli en redig karl fick stanna hemma med far (jag alltså) och snickra (skruva ikeastommar).

• Vattenpass från Hultafors och laserlinje vid montering av köksskåp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Laseravståndsmätare monterad på träplank projicerar en röd linje för exakt mätning i renoveringsprojekt.
    Skapa konto
  • Pågående köksrenovering med Ikeaskåpsstommar och verktyg från Hultafors och Makita på arbetsbänk.
    Skapa konto
  • Man monterar IKEA-möbler i arbetskläder med verktyg i handen.
    Skapa konto
  • Litet barn som tittar fram genom ouppbyggd möbel under en hemma-snickarprojekt.
    Skapa konto
  • Omonterade IKEA-skåpstommar i vitt, placerade i ett rum med tapetserade väggar under pågående renoveringsprojekt.
    Skapa konto
  • Omonterade köksskåpsstommar placerade i ett halvfärdigt kök, med bruksanvisning och verktyg synliga.
    Skapa konto
  • Gilla
Appendix och 9 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Hultafors pyttelilla röda kofot är helt oumbärlig om man en gång provat den! Beroendeframkallande

Redigerat:
  • Gilla
Dan_Johansson och 4 till
  • Laddar…
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Hultafors pyttelilla röda kofot är helt oumbärlig om man en gång provat den!
Beroendeframkallande
Absolut. Har köpt 3 st sen jag jobbade på oljerigg och packade Roxtec/Brattberg. Extremt bra att ha. Sen är ett MST180 mycket noggrannare än Bachos långpass

Ramnemark Ramnemark skrev:
Absolut. Har köpt 3 st sen jag jobbade på oljerigg och packade Roxtec/Brattberg. Extremt bra att ha. Sen är ett MST180 mycket noggrannare än Bachos långpass
Det är ett kortpass (60cm) samt laser så det blev rakt :)

Har två små koben. Som sagt, beroendeframkallande :crysmile:

Chrissofsweden Chrissofsweden skrev:
Det är ett kortpass (60cm) samt laser så det blev rakt :)

Har två små koben. Som sagt, beroendeframkallande :crysmile:
Ramnemark syftar nog på nå långt och gult (Kellen?) som står i samma bild som Hultaforset. (y)

• Gilla
Chrissofsweden
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Ramnemark syftar nog på nå långt och gult (Kellen?) som står i samma bild som Hultaforset. (y)
Jag ska inte säga något, jag har bachos långpass. När det är rakt enligt det kan man ligga utanför två streck på ett MST. . Men då rör det sig om 1mm/2m :)

• Gilla
berne88 och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Det är ett billigt Stanley som används som rätskiva :crysmile:

• Gilla
Leif i Skåne och 1 till
  • Laddar…
Det är ett billigt Stanley som används som rätskiva :crysmile:
Jag har ett Bahco för samma manöver.. Funkar bra med Hultaforset ovanpå ;)
Har för mig mitt Bahco funkade bra på en ledd men galet på andra.

• Gilla
Chrissofsweden
  • Laddar…
Och i mitt snea hus känns det som att jag kan skippa vattenpasset helt och ögonmåtta :D

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Och i mitt snea hus känns det som att jag kan skippa vattenpasset helt och ögonmåtta :D
"det spelar ingen roll hur rakt det är om det ser snett ut" ;)

• Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.