240 729 läst ·
642 svar
241k läst
642 svar
29 år, saknar erfarenhet och ska renovera hus!
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Fast Global är inte någon särskild kniv. Det är en bra standardkniv tycker jag, men inte mer än så.
Men som sagt, ge det ett 20-tal knivar av riktigt billig kvalité så slipper du göra nybörjarmisstagen på Globalen
Men som sagt, ge det ett 20-tal knivar av riktigt billig kvalité så slipper du göra nybörjarmisstagen på Globalen
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Sen beror det på vad man slipar med 
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Dörr och valv insatt.
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Ni får ursäkta att jag inte skriver så mycket. Jag är helt slut. Tre småbarn, heltidsjobb, renoveringar och övriga livet sliter när man vill bli klar. Just nu går jag upp 06:00 och sen är det 110 % tills jag lägger mig 23:30. Snart är Elise rum klart och då blir det lite lugnare igen.
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Jag har börjat att använda handverktyg mer och mer. Dels för att utveckla mig själv men även för att bidrar till en mycket bättre arbetsmiljö. Igår var det dammfritt, bra ljudnivå och jag slapp bära fram sågbord, grovdammsugare, kap och gersåg samt slapp stå ute i kylan. Allt som behövdes var en japansåg.
Tjusigt! Jag har nyligen satt samma lister mot samma tak, också i ett skevt gammalt hus. Så jag vet hur stor utmaning det kan varaChrissofsweden skrev:
Jag har börjat att använda handverktyg mer och mer. Dels för att utveckla mig själv men även för att bidrar till en mycket bättre arbetsmiljö. Igår var det dammfritt, bra ljudnivå och jag slapp bära fram sågbord, grovdammsugare, kap och gersåg samt slapp stå ute i kylan. Allt som behövdes var en japansåg.
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Som jag brukar säga till bekanta och anhöriga när det ständiga svaret är nej; när man, med tre barn, sambo och heltidsjobb, har startat ett projekt så skapas så extremt många ringar på vattnet. Det gör att man vill bli klar så fort det är möjligt för att slippa leva och bo med det. Behöver man en grovdammsugare och lite material till rummet så måste det stå i hallen. Men i hallen stod en torkställning och kläder. Kläderna hamnade i sovrummet som i sin tur åkte ur påsarna och hamnade på golvet. Torkställningen hamnade närmare trappen och tar upp all plats där. Därför blir man sämre på att tvätta. Tiden räcker inte riktigt till så man är ständigt trött. leksaker på nedervåningen. Barn som inte sover som de ska mm.Åsa Lund skrev:
Ringarna är oändliga
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Gäääsp
Japansågen har återigen fått jobba lite.
Japansågen har återigen fått jobba lite.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto