Eftersom både jag och andra har tipsat dig om Elektroskandia i andra trådar där du efterfrågat återförsäljare av diverse el- och nätverksmateriel. Hittade åtminstone fyra sådana trådar...ThomasLindgren skrev:
Swedol hade inte, Beijer hade inte. Elektroskandia hittade jag inte (nu vet jag vart de finns) och Ahlsell hade flyttat...
Tänkte köpa Biltemas avloppsrör men känns som lite bortkastade pengar att köpa rörböjar och skarvar för 30-40:- styck bara för att de är vattentäta...
Tänkte köpa Biltemas avloppsrör men känns som lite bortkastade pengar att köpa rörböjar och skarvar för 30-40:- styck bara för att de är vattentäta...
Böjar till kraftigare VP-rör är inte särskilt billiga heller.ThomasLindgren skrev:
Dessutom kan det ibland vara en fördel att dra två 45° böjar istället för en 90°..
45° är perfekt, 90° vill jag inte ha. Har ett rör från gamla expansionstanken som mynnar på taket och där har jag tänkt dra alla koaxialer. Det är dock under 30mm så 25mm är vad jag behöver, 32mm är för stort.GoForIt skrev:
Om det funkar med dimensionen avloppsrör, kanske det kan gå med centraldammsugarrör,
dom borde vara billigare, då det inte är någon vattentäthet , finns 45,90 böjar, kanske fler, ykopplingar också, var man köper vet jag dock inte, mest troligt på samma ställe som man köper c-dammsugare
dom borde vara billigare, då det inte är någon vattentäthet , finns 45,90 böjar, kanske fler, ykopplingar också, var man köper vet jag dock inte, mest troligt på samma ställe som man köper c-dammsugare
Över 30mm funkar inte, dammsugarrör är väl ännu större, 51mm?
Gick ner till elektrikern på byn och köpte lite slang av honom istället. Betydligt smidigare och billigare än rör av alla de slag.